سلامت خانواده

وقتی به سن 40 سالگی رسیدید این غذاها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، گاهی ممکن است سن تقویمی شما بیشتر از سن بیولوژیکی باشد. این به این معنی است که حتی در دهه 40 و 50 زندگی خود، همچنان باید سالم و تناسب اندام باشید و از نظر قدرت و سلامت جسمانی با افراد 20 و 30 ساله خود برابر باشید. استفاده از برخی عادات سالم در طول زندگی شما را به این سطح از سلامتی می رساند. برای این منظور از رژیم غذایی خود شروع کنید.

توصیه می شود که مردان بعد از 40 سالگی از مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات های ساده، نمک و مواد افزودنی اجتناب کنند یا به حداقل برسانند. زیرا برخی از غذاها سلامت مردان را در این سن به طور جدی تهدید می کنند و حتی ممکن است باعث مرگ شوند. به گفته متخصصان تغذیه، غذاهای پرکالری در مردان بالای 40 سال، علاوه بر افزایش وزن طولانی مدت، ممکن است بر سطح هورمون ها (به ویژه تستوسترون) نیز تأثیر بگذارد.

در زیر برخی از ناسالم ترین مواد غذایی برای مردان به خصوص افراد بالای 40 سال آورده شده است.

1) پروتئین پرچرب

بسیاری از مردان به غذاهای کبابی و پرچرب علاقه دارند، اما باید بدانند که این گوشت های پرچرب حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که در دراز مدت باعث افزایش کلسترول خون می شود. همچنین بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و در نهایت منجر به افزایش وزن می شوند.

2) بستنی

در پایان روز و بعد از شام، خوردن بستنی به عنوان دسر ممکن است گزینه خوبی باشد، اما تکرار این عادت می تواند بر سلامتی شما تاثیر منفی بگذارد.

همچنین بستنی قند زیادی دارد و می تواند خطر اضافه وزن، پوسیدگی دندان، تری گلیسیرید بالا و تجمع چربی های ناسالم را افزایش دهد.

3) کیک و شیرینی

مانند بستنی، کیک نیز به دلیل مواد به کار رفته در آن، کالری بالایی دارد. اگر به طور مرتب کیک یا محصولات مشابه مصرف می کنید، باید بدانید که به سلامت خود توجهی ندارید. سعی کنید دفعات و مقدار کیک و دسر را کاهش دهید. خوردن شیرینی ها و کیک ها به دلیل داشتن قند زیاد باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی و کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود.

4) غلات فرآوری شده و فیبر کم

غلات کم فیبر مانند نان سفید معمولاً فیبر کمی دارند. فیبر یک ماده مغذی مهم است و از سلامت روده و قلب حمایت می کند. خوردن غلات کامل فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند، باکتری های مفید روده را تغذیه می کند و کلسترول بد را کاهش می دهد. مصرف روزانه توصیه شده فیبر برای افراد از 25 تا 38 گرم متغیر است، اما مردان باید بین 30 تا 35 گرم فیبر در روز مصرف کنند.

5) چیپس و تنقلات فرآوری شده

کاهش مصرف تنقلات فرآوری شده مانند چیپس می تواند به مردان کمک کند تا با افزایش سن وزن خود را حفظ کنند. چیپس و غذاهای سرخ شده چربی اشباع شده بیشتری نسبت به سایر غلات کامل دارند. یک میان وعده سالم تر، پسته است که در هر وعده 6 گرم پروتئین گیاهی کامل و 3 گرم فیبر دارد.

6) نمک

مصرف زیاد سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد. مردان بالای 40 سال باید بیشتر مراقب باشند و از خوردن غذاهای شور خودداری کنند.

7) گوشت های فرآوری شده

مردان بالای 40 سال باید از خوردن گوشت های فرآوری شده از جمله هات داگ، سوسیس، سوسیس و حتی گوشت های کنسرو شده خودداری کنند. گوشت های فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان معده را افزایش می دهند. سرطان کولورکتال (روده بزرگ) در بین مردان شایع تر است و یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است.

ناگفته نماند که گوشت های فرآوری شده سرشار از سدیم و چربی های اشباع شده هستند که برای سلامت قلب بسیار مضر هستند و خطر کلسترول و چاقی را افزایش می دهند.

8) سیب زمینی سرخ شده

غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده معمولا حاوی قندها یا کربوهیدرات های تصفیه شده هستند که با افزایش سریع قند خون باعث التهاب می شوند و می توانند منجر به افزایش وزن و چربی شکم شوند.

9) کافئین

تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند باعث کاهش کلسیم در بدن و در نهایت پوکی استخوان شود. از آنجایی که مردان با افزایش سن در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، لازم است از مصرف این ماده غذایی که سلامت استخوان ها را تهدید می کند خودداری کنند.

10) سودا

نوشیدنی های با قند بالا مواد مغذی کمتری دارند. نوشابه ها، چای شیرین و بسیاری از آب میوه های صنعتی نمونه های خوبی از این موضوع هستند. مصرف منظم این نوشیدنی ها، بدون توجه به افزایش وزن، می تواند قند خون را بالا ببرد و در نهایت منجر به دیابت شود.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا