سلامت خانواده

وعده دولت برای احیای حقوق کارکنان وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سید محمد جمالیان درباره وضعیت اجرای فوق العاده ویژه کارکنان وزارت بهداشت، اظهار داشت: موضوع فوق العاده ویژه فقط مربوط به گروه پرستاری نیست، بلکه شامل همه کارکنان وزارت بهداشت می شود و در قالب سیاست های احیای حقوق کارکنان دولت تعریف شده است.

وی افزود: مجلس در سال گذشته با هدف کمک به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دولت، پرداخت مبلغی به نام ترمیم حقوق یا فوق العاده ویژه را تصویب کرد تا دستگاه های اجرایی بتوانند بخشی از خلاء ایجاد شده در حقوق و مزایا را جبران کنند.

رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: علیرغم تصویب این موضوع، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در سال گذشته موفق به اجرای آن نشدند زیرا بر اساس ابلاغیه، سازمان برنامه و بودجه را وابسته به درآمدهای مشخص دستگاه ها کرده بود.

وی با بیان اینکه این شیوه تامین اعتبار باعث ایجاد نابرابری در بین موسسات شد، تصریح کرد: برخی از موسسات که کارکنان کمتری داشتند و یا از محل درآمدهای اختصاصی وضعیت بهتری داشتند، توانستند این پرداخت را اجرا کنند، اما نهادهای بزرگی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش به دلیل گستردگی نیروی انسانی و محدودیت منابع نتوانستند آن را اجرا کنند.

جمالیان افزود: وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که اگر قرار باشد این پرداخت از محل درآمدهای اختصاصی انجام شود، نه تنها پاسخگوی نیازهای موجود نیست، بلکه باعث افزایش بدهی به کارکنان و ایجاد تعهدات مالی جدید می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال 1405 مجدداً موضوع اجرای فوق العاده ویژه را در دستور کار قرار داده است و در جلسات مختلف به ویژه در جلسه اخیر کمیسیون در خصوص کمبود نیروی پرستاری این موضوع با سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است.

جمالیان تاکید کرد: خواسته ما این است که این حق جذب فوق العاده از منابع عمومی دولت تامین و به همراه حقوق کارکنان پرداخت شود. زیرا عملا نمی توان از منابع اختصاصی وزارتخانه ها این موضوع را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اظهارات معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: گفته می شود این موضوع تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته است، دلیل آن کمبود منابع مالی است و نه نبود اراده برای اجرا.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دولت وعده های مساعدی در این زمینه داده است و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، در ماه های آینده زمینه اجرای این موضوع برای کارکنان وزارت بهداشت و حتی آموزش و پرورش فراهم شود. بهبود وضعیت معیشتی کارکنان نظام سلامت به ویژه در شرایط کمبود نیروی انسانی یکی از الزامات حفظ کیفیت خدمات درمانی است و کمیسیون بهداشت تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا