بهداشت و درمان

وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سیحیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین نامه تامین و حمل و نقل دارو از طریق بسترهای آنلاین اظهار کرد: تدوین این آیین نامه انجام شد. با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به منظور بررسی تخصصی موضوع. انجام شده.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو مخالف ورود بسترهای آنلاین به حوزه فروش دارو بوده و هست و همچنان تاکید داریم که فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، گفت: آنچه در مورد حمل و نقل دارو تدوین شده است. توسط پلتفرم ها و از سوی وزارتخانه اعلام شد که «آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق بستر اینترنتی است» و خبری از فروش اینترنتی دارو نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و نگهداری دارو از طریق بسترهای اینترنتی غیرقانونی و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه بسترهای تایید شده (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق بستر حمل و نقل به آدرس متقاضی ثبت شده در سامانه تحویل داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث فروش اینترنتی دارو به هیچ وجه مطرح نیست، افزود: این آیین نامه صرفاً در مورد حمل دارو و تحویل غیر حضوری دارو به آدرس بیمار و همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه ای تحت کنترل است. و با شرایط حمل و نقل ویژه، توسط سکوها. نخواهد گرفت

به گفته محمدی، مجوز بهره برداری از بسترهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل و نقل دارو در کارگروه مشترک سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می شود. دوره های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای بسترهای متقاضی برگزار می شود، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را بر عهده دارد و بسترها موظف به رعایت این مقررات از جمله هرگونه تبلیغات و در این آیین نامه تشویق به مصرف فرآورده های دارویی و خرید، فروش و نگهداری آن برای پلتفرم ها غیرقانونی و کاملاً ممنوع اعلام شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه هایی که درخواست همکاری با بسترهای آنلاین به منظور ارسال دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارسال کنند و تنها داروخانه های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این زمینه خواهند بود همچنین در صورت شکایت. در برابر پلت فرم یا داروخانه سازمان غذا و دارو به عنوان مرجع پیگیری معرفی شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا