اخبار سلامت

وضع فرسودگی برخی بیمارستان های تهران/تعطیلی بخش بستری لولاگر

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، نادر توکلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه های خدماتی، آموزشی، پژوهشی، بین المللی سازی و… یکی از دانشگاه های پیشرو و پیشرو در کشور است. ترویج علمی، و به طور مستمر عمل می کند. در مرزهای دانش حرکت می کند. سال گذشته برنامه راهبردی دانشگاه تدوین شد و اهداف این برنامه در دوره جدید پیگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با توجه به حضور دکتر بژیدیان به عنوان یکی از چهره های برجسته حوزه سلامت در راس دولت، موضوع عدالت، توجه به مناطق کم برخوردار، تامین منابع و نیروی انسانی است. و اجرای طرح طب خانواده از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی ایران است. .

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از 1100 هیات علمی دارد و نیروی انسانی و دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع مختلف از سرمایه های ارزشمند دانشگاه محسوب می شوند و باید به آنها توجه ویژه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص وضعیت فرسودگی و بازسازی بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه اظهار داشت: توسعه بیمارستان ها و فضاهای درمانی در دستور کار قرار دارد. به تعدادی از بیمارستان‌های تهران در مورد فرسودگی هشدار داده شده است.

وی افزود: یکی از شاخص ترین بیمارستان هایی که بازسازی شده بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) است که در دوره قبل پیگیری شد و با کمک خیرین توانستیم بخشی از این بیمارستان را از بحران خارج کنیم. . همچنین بخش بستری بیمارستان لولاگر نیز به دلیل فرسودگی تعطیل شده و به دنبال جایگزینی برای آن هستیم. در حال حاضر تنها درمانگاه های سرپایی در این بیمارستان فعال است. بیمارستان فیروزآبادی تعویض شده و ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال ساخت است. بیمارستان شهدای یافت آباد نیز فرسوده است و بیمارستان اکبر آباد که یکی از فعال ترین مراکز زایمان است، بخش درمانگاه آن بازسازی شده است، اما ساختمان آن نیاز به بازسازی دارد. با توجه به فرسودگی بیمارستان ها، بیمارستان باب الحواج به عنوان جایگزینی برای بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در نظر گرفته شده است. همچنین ساختمان جدید بیمارستان فیروزگر توسعه و به بهره برداری رسیده است. بازسازی و نوسازی بیمارستان ها اولویت اصلی ماست.

توکلی افزود: در شهرهای اطراف تهران بیمارستان ملارد، شهرقدس و شهریار به تازگی ساخته شده است و طرح های توسعه ای برای بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار داریم. بیمارستان امام حسین(ع) بهارستان نیز نیازمند بازسازی است.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا