سلامت خانواده

وضعیت مصرف مواد قندی در کشور نگران کننده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو حسین فرشیدی، روز یکشنبه در مراسم روز جهانی ایمنی غذا در مرکز همایش ها برگزار شد. صدا سیما گفت: یکی از دغدغه های ما مصرف بی رویه نوشابه های قندی در کشور است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب مصرف مواد قندی در کشور افزود: سهم مصرف شکر در انرژی غذایی باید بین 5 تا 15 درصد باشد که متاسفانه در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.

معاون وزیر بهداشت از افزایش مواد قندی در گروه های سنی مختلف در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر مصرف روزانه شکر برای یک نفر 70 گرم است که متاسفانه کشور ما سریع ترین رشد را در مصرف شکر دارد. مواد قندی

فرشیدی ادامه داد: میزان کالری دریافتی روزانه برای خانم ها 100 و برای آقایان 150 کالری باشد و به کودکان زیر دو سال نیز نباید مواد قندی داده شود که ما با آن مشکل زیادی داریم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: اقدامات سازمان غذا و دارو در زمینه نظارت بر فرآورده های غذایی، آرامش ما را در مصرف محصولات غذایی تضمین می کند.

وی افزود: بسیاری از بیماری ها که امروزه هزینه های سنگین مالی، از کارافتادگی، رنج روحی و… را بر خانواده ها تحمیل می کند; ناشی از تغذیه ناسالم است.

فرشیدی گفت: تغذیه و سلامتی دست به دست هم می دهند و اتفاقاتی که در نقاط مختلف دنیا رخ می دهد تاثیر مستقیمی بر مواد غذایی مصرفی ما دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با افزایش قیمت محصولات غذایی بحث تقلب مطرح می شود.

وی افزود: صنایع غذایی بسیار بزرگ است و چرخه مالی بسیار بالایی دارد. باید مطمئن باشیم غذایی که به دست مردم می رسد سالم است.

فرشیدی گفت: دیابت و بیماری های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی با تغذیه دارند و در رتبه های بالای بیماری و مرگ و میر و … میر هستند.

وی افزود: اکنون بیش از 80 درصد مرگ و میرها در ایران است غیر قابل انتقال وجود دارد و صنایع می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا