سلامت خانواده

وضعیت مبهم تراکتورسازی – اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هفته گذشته در سکوت کر کننده ورزشگاه یادگار امام (ره) تیم تراکتوری با نتیجه 3 بر یک ملوان بندرانزلی را شکست داد تا نیمی از امید خود برای آسیایی شدن را حفظ کند.

این تیم در هفته های اخیر با مسائل مربوط به مالکیت مواجه بوده است. ماجرایی که پس از شکست مقابل مس رفسنجان و کنار رفتن از رقابت های جام حذفی آغاز شد.

در پایان این بازی هواداران به شدت علیه مالک، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان شعار می دادند و از نتیجه عصبانی بودند. هواداران خشمگین با تجمع در اطراف ورزشگاه دوباره شعارهای خود را تکرار کردند و در نهایت با کمک یگان ویژه پس از 2 ساعت این هیاهو به خوبی پایان یافت.

بلافاصله پس از این اتفاق، اخباری مبنی بر انتقال مالکیت تراکتور در رسانه ها منتشر شد؛ خبری که 2 سال پیش در روزهایی مطرح شد که وضعیت تراکتور به مراتب بحرانی تر از امروز بود و در نهایت پایانی نداشت.

یک روز بعد (جمعه) مجمع سهامداران باشگاه تراکتورسازی برگزار و رسانه های رسمی باشگاه اعلام کردند که تصمیم گرفته شده سهام این باشگاه بر اساس قیمت کارشناسی واگذار شود.

اما با توجه به سال های گذشته هنوز هم بسیاری از هواداران معتقد بودند که تراکتور واگذار نمی شود. در همان زمان بود که باشگاه اعلام کرد قصد دارد مالکیت زنوزی را واگذار کند. حتی هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نیز در بخشی از اظهارات مربوط به واگذاری تراکتورسازی اعلام کرد: زنوزی قصد دارد مدیریت این تیم را در شهر مشهد ادامه دهد. کامنتی که بوی تهدید می داد و سوژه طنز رسانه های هواداران شد و علاقه مندان در فضای مجازی دستپاچه سران باشگاه تراکتورسازی شدند.

همه این اتفاقات قبل از سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور و همراهانش رخ داده است. ملک رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی صبح امروز (یکشنبه) از بررسی مسائل مربوط به تیم فوتبال تراکتورسازی و موضوع واگذاری آن در جلسه آخر هفته در استانداری خبر داد. جلسه ای که هرگز با شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی برگزار نشد، بر تراکتور سایه افکنده است.

زنوزی قبل از شروع فصل روی آنتن زنده، تیمش را بهترین تراکتور تاریخ لیگ برتر خواند اما این تیم در 6 بازی مقابل مدعیان لیگ برتر (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) تنها 2 امتیاز کسب کرد. ) و تنها یک بار موفق به گلزنی شد. تبدیل شد تیمی که چهارمین فصل متوالی خود را بدون جام سپری می کند و تنها افتخارش در وقت خصوصی قهرمانی در جام حذفی بود.

البته این نظر مالک متمول تبریزی تازگی نداشت. زنوزی بارها مدعی شد که تغییرات بزرگ و مثبتی در تراکتور ایجاد کرده است و “تراکتور کهکشانی” کلمه جدانشدنی او در بیشتر صحبت هایش بوده است.

مالکیت تراکتور در خرداد 1396 به زنوزی سپرده شد. جذب همزمان مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی یکی از پرطرفدارترین نقل و انتقالات آن زمان بود. از همان سال زیاده خواهی های صاحب ثروتمند تی تی ها آغاز شد. ولگردی بی برنامه ای که 6 سال ادامه داشت اما برای تراکتور مقامی بهتر از چهارمی لیگ برتر و جام حذفی را به ارمغان نیاورد. یک فنجان از 12 فنجان ممکن در این 6 سال.

بدیهی است که وضعیت مالکیت این تیم باید هر چه زودتر مشخص شود. هر چند گذر از اظهارات و رفتار سران تراکتورسازی تحت مالکیت زنوزی شرایط را برای واگذاری سخت کرده است، اما اکثر هواداران در فضاهای مختلف از انتقال مالکیت محمدرضا زنوزی استقبال پرشور کرده اند و باید دید. سرنوشت این باشگاه پرطرفدار تبریزی چه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا