سلامت خانواده

وضعیت فهرست داروهای کشور/ سهم داروهای تولید داخل – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان در خصوص نظارت های انجام شده در سه سال اخیر در حوزه دارو گفت: نظارت بر اجرای مطالعات پس از بازاریابی به منظور تصمیم گیری گرفتن در خصوص تعلیق مصرف / جمع آوری بیاورید در این دوره توجه ویژه ای به بازار فرآورده های دارویی مشکوک به ایجاد اثرات نامطلوب دارویی شد.

وی با اشاره به نظارت بر اولین مطالعه بالینی داروهای یتیم تولید داخل، افزود: حداقل 15 درصد از صنایع دارویی کشور ضوابط بازرسی PIC/S را رعایت کرده اند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش سالانه تعداد بازرسی ها برای بررسی درصد انطباق فرآیندهای تولید در شرکت ها بر اساس راهنمای بازرسی PIC/S به میزان حداقل 3 درصد در سازمان غذا و دارو خبر داد. در سه سال گذشته تعداد کنترل کیفی نمونه های دارویی PMQC (توسط سازمان غذا و دارو) نیز در سطح عرضه حداقل 3 درصد در سال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اولویت برنامه بازرسی شرکت های دانش بنیان نسبت به سایر درخواست ها بر اساس زمان وصول درخواست ها، تصریح کرد: همچنین سقف قیمت تعیین شده برای داروهای جدید درخواستی به منظور ورود به فهرست دارویی، بر اساس هزینه تمام شده است. -مطالعات اثربخشی و مقایسه با داروهای موجود در بازار که عمدتاً داروهای تولیدی هستند، مشخص شده است. از میان حدود 227 داروی درخواستی برای ورود به فهرست دارویی کشور، 152 درخواست (67 درصد) از سوی تولیدکنندگان داخلی ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا