سلامت خانواده

وضعیت سویه های جدید کرونا در ایران

به گزارش خبرآنلاین، شهنام آرشی با بیان اینکه سویه های جدیدی از کووید 19 منتشر شده است، گفت: با وجود شیوع سویه های جدید کرونا، موارد حاد عفونت در اروپا و ایران گزارش نشده است. طی ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا گزارش شده است، اما شیوع ویروس کرونا در حال حاضر کم است.

ایسنا در خبری نوشت: وی با اشاره به المپیک 2024 به میزبانی فرانسه، گفت: با توجه به برگزاری بازی های المپیک، پیش بینی می شود میزان ابتلا به کرونا افزایش یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره شیوع سویه‌های جدید کووید ۱۹ در کشور نیز توضیح داد: سویه‌های جدید کووید ۱۹ شیوع یافته و KP.3 یکی از سویه‌های جدید کرونا است. اگرچه آلودگی به KP.3 در کشور گزارش شده است، اما شدت این سویه زیاد نیست و موارد زیادی در مورد این سویه گزارش نشده است.

آرشی درباره تعداد مبتلایان به KP.3 در کشور گفت: این سویه علائم خفیف دارد و با علائم سرماخوردگی ظاهر می شود. با توجه به علائم سویه KP.3، همه بیماران مورد آزمایش قرار نمی گیرند و به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد بیماران مبتلا به سویه KP.3 در دسترس نیست.

وی بیان کرد: نکته مهم و اساسی در خصوص سویه KP.3 این است که در مشاهدات و پایش ها چنین افزایشی گزارش نشده است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا