سلامت خانواده

وضعیت بیمارستان های فرسوده تهران/ اهمیت تامین خوابگاه پرستاری – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، نادر توکلی روز دوشنبه در نشست خبری که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ابتدا به طرح ها و سیاست های پیش روی دانشگاه در دوره مدیریت جدید پرداخت و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی بیان کرد: دولت چهاردهم یک سری الزامات و ماموریت های مشترک برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارد که قطعا باید حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد و این برنامه های مشترک اجرایی و عملیاتی شود.

توکلی ادامه داد: طرح عدالت محوری و پزشکی خانواده از اولویت های مشترک دانشگاه ها است که باید برنامه برای آن ها باشد. کوچک برگزار شود

وی افزود: نیروی انسانی دانشگاه در بخش ها و حوزه های مختلف به عنوان سرمایه های اجتماعی دانشگاه و حوزه سلامت محسوب می شود.

توکلی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار، اولویت هایی را برای جامعه پرستاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران داریم.

وی افزود: بحث های توسعه ای نیز از دیگر برنامه های ما خواهد بود و گفت وگوهای ما بین بین المللی ساخت و ساز نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به بحث فرسودگی بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: در تهران تعدادی از بیمارستان ها اخطار فرسودگی دارند که یکی از آنها بیمارستان حضرت رسول بود که بیرون آمد. شرایط بحرانی بود و بیمارستان لولاگر نیز تعطیل شد و به دنبال آن آن را تعویض می کنیم.

وی افزود: جایگزین بیمارستان فیروزآبادی مشخص شده و بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال بازسازی است. بیمارستان اکبرآبادی در مرکز شهر فرسوده است.

توکلی ادامه داد: بیمارستان باب نیازها همچنین جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری می شود که فرسوده است. توسعه بیمارستان فیروزگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در خصوص طرح پزشکی خانواده باید گفت که فرصتی بی نظیر برای پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور است.

توکلی گفت: اجرای طرح پزشکی خانواده در شهرهای بدون شبکه ارجاع بسیار سخت است. موضوع بعدی ایجاد فرهنگ طرح پزشکی خانواده است که مردم آن را بپذیرند.

وی افزود: کار سنگین و سختی است که اگر هر سه دانشگاه با هم جلو بروند، می توان به اجرای طرح طب خانواده در تهران امیدوار بود.

توکلی به موضوع پرستاری اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در پرداخت مطالبات پرستاران به روز بوده است.

وی افزود: بخشی از کمبود نیروی پرستاری را از طریق اضافه کاری جبران می کنیم که این امر نیازمند تدابیر ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر تامین خوابگاه و شبانه روزی پرستاران شاغل در بیمارستان های تهران تصریح کرد: اگر مشکل خوابگاه پرستاری حل شود بسیاری از مشکلات پرستاری حل می شود. بنابراین یکی از برنامه های ما ایجاد پانسیون و خانه سالمندان خواهد بود.

وی به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: توسعه مراکز درمان ناباروری در اولویت دانشگاه است. همچنین نظارت بر سقط جنین می تواند به جوانان جامعه کمک کند.

توکلی ادامه داد: یکی از مطالبات بزرگ ما بدهی سنگین بیمه است که خدمات ما را به چالش تبدیل کرده است.

وی افزود: بحث درمان رایگان کودکان زیر 7 سال که در دولت قبل تصویب شده بود همچنان ادامه دارد. اما باید دید چه تصمیمی برای آن گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا