اخبار سلامت

وضعیت بحرانی سیستم بهداشتی و کمبود تجهیزات پزشکی در غزه

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدحسین نیکنام در هفتاد و یکمین اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (OMRO) در قطر، ضمن اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گزارش پیشرفت منطقه دفتر شرق مدیترانه در زمینه وضعیت بهداشتی و کمک های بشردوستانه به غزه و سرزمین های اشغالی تصریح کرد: با وجود اقدامات بی وقفه این افراد و سازمان های متعهد، باید اورژانس انسانی را که در فلسطین در حال وقوع است شناسایی و بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین با کمبود شدید تجهیزات پزشکی، غذا، آب و سوخت مواجه هستند که نظام سلامت غزه را در وضعیت بحرانی قرار داده است، تصریح کرد: وضعیت نوار غزه نگران کننده است زیرا خطر وجود دارد. از گسترش فلج اطفال ) پس از 25 سال می توان دریافت که این امر نه تنها برای منطقه بلکه برای جامعه جهانی نیز پیامدهای جدی دارد.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر این، شرایط فعلی خطر شیوع سایر بیماری های تحت کنترل واکسن مانند سرخک، اسهال، عفونت های حاد تنفسی، هپاتیت A و پوست را افزایش داده است. بیماری ها در بین کودکان

نیکنام با اشاره به اینکه این مسائل بهداشتی قابل پیشگیری با وخامت اوضاع فلسطین تشدید شده است، گفت: باید به سرعت وارد عمل شویم و پیامدهای منفی آن را کاهش دهیم و این امر نیازمند توجه فوری و اقدام جمعی است.

وی افزود: جنایات علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشر که در فلسطین و لبنان رخ می دهد در تضاد مستقیم با اهداف و اصول سازمان جهانی بهداشت است. این فجایع، از جمله جنایات جنگی رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، باید به صراحت محکوم شود. در چنین شرایطی وظیفه ما همکاری برای کاهش رنج مردم فلسطین و تضمین رعایت حقوق اساسی بشر از جمله حق سلامت است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا