سلامت خانواده

وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون آموزش چه گفت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان عظیمی راد با اشاره به حضور محمدرضا ظفرخندی وی در کمیسیون آموزش شورای اسلامی گفت: در این جلسه وزیر پیشنهادی بهداشت با معرفی خود و ارائه گزارشی از سوابق اجرایی در حوزه پزشکی بر حساسیت های حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت جزییات برنامه های خود را ارائه کرد، افزود: استخدام و استخدام به پایان رسید فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری، حفظ ارتقای سلامت روان جامعه و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت کادر درمانی از اولویت های وزیر پیشنهادی بود.

عظیمی راد با تاکید بر اینکه اشاره اعضای کمیسیون به مهاجرت نخبگان پزشکی بود، یادآور شد: موضوعاتی از جمله توجه به موضوع بهداشت و درمان در مناطق محروم کشور، کمبود پزشک متخصص، مشکلات هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و… شایسته سالاری در وزارت، تقویت بیمارستان های دولتی، نارضایتی نیروی انسانی، سلامت دانشجویان، هزینه بالای درمان به ویژه دندانپزشکی، توجه به تامین داروی بیماران خاص، تقویت توریست درمانی، مهاجرت معکوس نخبگان، توسعه درمان بر اساس برنامه هفتم توسعه، اصلاح نظام سلامت در جامعه بیمارستان ها، سهم پایین سلامت در تولید ناخالص داخلی، عدم مداخله سازمان بهداشت جهانی در کشور، موضوع پیشگیری از خودکشی کادر پزشکی، توجه ویژه به طب سنتی، تامین پزشک برای مناطق محروم، بیمه رایگان. برای اقشار ضعیف، افزایش انگیزه برای پذیرش در رشته های تخصصی، توجه به شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت و درمان، توجه به پیشگیری و … از جمله دغدغه های اعضای کمیسیون بود که در جلسه با معاونت محترم کمیسیون به آن اشاره شد. وزیر پیشنهادی بهداشت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت به بخشی از دغدغه های نمایندگان پاسخ داد، تصریح کرد: ظفرخندی وی در این نشست تخصصی به طور ویژه به تعرفه های پزشکی پرداخت و تورم حاکم در حوزه بهداشت و درمان، کیفیت آموزش در کشور را تشریح کرد. تعهد وی کیفیت سلامت را می دانست و مقرر شد تا حدودی به دغدغه های نمایندگان پاسخ داده شود و برنامه های خود را در جلسه تکمیلی ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا