اخبار سلامت

وزیر بهداشت: لزوم توجه به صنعت داروسازی در سیستان و بلوچستان

به گزارش سلامت پرس از زاهدان ، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح همزمان 16 پروژه بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: گفت: امروز در اقصی نقاط کشور خدمات داریم، درمان های خوب زیادی ارائه می دهیم، ارائه خدمات درمانی در استان سیستان و بلوچستان از ویژگی خاصی برخوردار است و به دلیل محرومیت زدایی در آن از ارزش بالاتری برخوردار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متاسفانه دشمنان ما در صدد ایجاد ناامنی هستند تا هیچ پیشرفتی در این استان حاصل نشود، تصریح کرد: شهدای زیادی برای ایجاد سلامت، آبادانی و توسعه این منطقه داشته ایم. دشمن همواره با کشتار فرزندان این مرز و بوم سعی در ایجاد موانع در ارائه خدمات به مردم داشته که خوشبختانه موفق نشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بسیار خوبی در تمامی حوزه های این استان ارائه می شود، گفت: در حوزه سلامت از ابتدای انقلاب به برکت انقلاب اسلامی بهترین خدمات درمانی در منطقه به مردم ارائه می شود. مردم این استان متاسفانه در این استان شاهد یک محرومیت تاریخی هستیم که باید با انجام کارهای جهادی این محرومیت برطرف شود.

عین اللهی تصریح کرد: امروز 16 طرح محرومیت زدایی در حوزه درمان در این استان افتتاح شد که در نوع خود بسیار ارزشمند است. اینکه مردم این استان برای درمان به استان های دیگر بروند برای ما قابل قبول نیست، بنابراین دستگاه های بسیار خوب و پیشرفته ای را به استان آورده ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در گسترش بومی رشته های پزشکی پیشرفت های خوبی حاصل شده است که در این زمینه می توان به رشته های چشم پزشکی و قلب اشاره کرد که بیماران زیادی از استان های همجوار برای درمان خود به این استان مراجعه می کنند. خودمراقبتی و پیشگیری مهم است، بنابراین افراد باید این کار را با تغییر سبک زندگی، ورزش و سلامت خود انجام دهند.

وی یادآور شد: در بحث سرطان ها در مراکز بهداشتی درمانی باید توصیه های لازم به مردم انجام شود چرا که درمان سریع در این زمینه مهم است و در واقع باید تلاش شود تا تمامی درمان ها در استان انجام شود. خوشبختانه قوی ترین حوزه سلامت در جمهوری اسلامی ایران است و در این زمینه با کشورهای همسایه در ارتباط و تعامل هستیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا