اخبار سلامت

وزیر بهداشت: فرهنگ قرآنی باید در نظام سلامت گسترش یابد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی در یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت با اشاره به اینکه انسان نیازهای مختلفی دارد که یکی از آنها سلامتی است، اظهار داشت: باید به این نیازها افتخار کنیم. کارکنان بهداشتی چون زحماتشان سرشت انسانی است و در عرصه سلامت بعد از انقلاب 45 سال سابقه پرافتخار می گذرد که حاصل زحمات و جانفشانی های کادر بهداشت است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب وابستگی های زیادی در حوزه سلامت وجود داشت و حتی برای برخی درمان ها به خارج از کشور اعزام می شد، در حالی که امروز ایران یکی از قوی ترین کشورهای منطقه در حوزه سلامت و همچنین در دوران مقدس است. دوران دفاع، سلامت از خط مقدم تا بیمارستان های صحرایی فداکاری های زیادی کرد.

عین اللهی با تاکید بر تاثیر قرآن و عترت بر پزشکی و درمان مردم و بیماران افزود: فرهنگ قرآنی باید در نظام سلامت گسترش یابد که می تواند خدمات این حوزه را نیز تحت تاثیر قرار دهد چرا که بهترین برخورد پزشکان و پرستاران با بیماران است. رفتار مبتنی بر آموزه های قرآنی است. است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت فضاهای آموزشی مبتنی بر ترویج اخلاق دینی و قرآنی، گفت: هرگز نباید به بیمار به عنوان یک شیء مادی نگاه کرد. بیمار نباید در زمینه درمان ناامید شود و همیشه باید امیدوار بود زیرا کادر بهداشت وسیله هستند و شفا با پروردگار است.

وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه ویژه وزارت بهداشت در قبال مردم، افزود: گاهی مردم و بیماران از برخورد پزشکان و پرستاران گلایه مند هستند، در حالی که باید برخورد کادر بهداشت بر اساس مفاهیم قرآنی تقویت شود.

عین اللهی با تاکید بر ترویج مفاهیم قرآنی توسط اساتید در بین دانشجویان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه ای بر این موضوع شده است و از این رو نقش روسای دانشگاه ها و مدیران بیمارستان ها بسیار مهم است.

وزیر سابق بهداشت با تاکید بر ارزش‌های انسانی و اسلامی که باید توسط اساتید در حوزه‌های آموزشی در دانش‌آموزان نهادینه شود، ادامه داد: پس از نهادینه شدن ارزش‌های دینی در ارائه‌کنندگان نظام سلامت؛ این ارزش ها باید در جامعه منتقل و نهادینه شود.

مرندی تصریح کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از گروه های علوم پزشکی و اساتید آموزشی این است که سلامت معنوی دانشجویان را تقویت کنند چرا که سلامت معنوی بعد چهارم سلامت است و فارغ التحصیل پزشکی باید پس از اتمام تحصیل در دانشگاه برای خدمت رسانی، ایمان بیشتری داشته باشد. مردم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع سلامت معنوی را تصویب کرده است، تصریح کرد: سلامت معنوی اساس دین است و رهبران دینی کشور در حال تهیه کتاب های مرجع مناسب هستند. عملکرد در زمینه اجرای سیاست های کلی سلامت و سیاست های کلی علم و فناوری و نیز اسلامی سازی دانشگاه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه توجه به سلامت در روایات و سیره ائمه اطهار(ع) و آثار ائمه اطهار(ع) مشهود است، گفت: ائمه، و افزودند: حضرت زین العابدین (علیه السلام) در کتاب سجادیه توجه خاصی داشتند. از سلامتی به خصوص سلامت معنوی برخوردارند.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام قرآن را بزرگ ترین منبع سلامتی می داند و می فرماید که یاد و توجه خداوند موجب سلامتی است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: قرآن غم و ترس را از مردم دور می کند و می فرماید با یاد خدا دل ها آرام می گیرد و این رهنمودها موجب تقویت سلامت معنوی می شود. “

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا