سلامت خانواده

وزیر بهداشت به ژنو می رود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین نیکنام گفت: وزیر بهداشت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت که هر ساله با حضور ۱۹۲ وزیر بهداشت کشورهای عضو در ژنو برگزار می شود، شرکت می کند. .

وی افزود: در این نشست مسائل بهداشتی اولویت دار دنیا در قالب اسناد توسط اعضا مطرح و بررسی می شود و کشورهای عضو این سازمان در مورد هر سند نظرات خود را بیان می کنند. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه در قالب بیانیه ای نظر خود را درباره 34 سند تخصصی مرتبط با نظام سلامت کشور بیان می کند.

دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری های بین المللی بین المللی وزارت بهداشت بیان کرد: اسناد مذکور شامل 25 سند در حوزه فعالیت های بهداشتی، 6 سند در حوزه فعالیت سایر معاونت های وزارت بهداشت و سه سند در حوزه اداره کل تعاون بین المللیبا عناوین ابتکار جهانی بهداشت برای صلح و سندی در مورد وضعیت بهداشتی در سرزمین های اشغالی و سندی دیگر در مورد ریشه کنی آبله.

نیکنام افزود: علاوه بر موارد فوق، موضوعات دیگری از جمله بودجه و مسائل مالی، وضعیت عضویت اعضا، حسابرسی و موضوعات مطرح شده در هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت نیز در قالب کمیته های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی بهداشت در مجموع 70 موضوع در قالب اسناد مطرح می شود.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، پاکستان، کوبا، زیمبابوه، چین، وزرای بهداشت کشورهای گروه پنج و رئیس سازمان جهانی بهداشت در این نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد. زمینه ارتقای همکاری

هفتاد و هفتمین نشست جهانی سالانه سازمان جهانی بهداشت با شعار “سلامت برای همه، همه برای سلامت” از 8 تا 12 ژوئن 1403 در ژنو برگزار می شود و هیئت عالی رتبه نظام سلامت به ریاست وزیر بهداشت. سلامت کشورمان در این جلسه حضور خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا