اخبار سلامت

وزیر بهداشت به ژنو سفر می کند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدحسین نیکنام; دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: دکتر عین اللهی در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت که هر ساله در ژنو برگزار می شود، شرکت می کند. 192 وزیر بهداشت کشورهای عضو.

وی افزود: در این نشست مسائل بهداشتی اولویت دار دنیا در قالب اسناد توسط اعضا مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد و کشورهای عضو این سازمان در مورد هر سند نظرات خود را بیان می کنند. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه در قالب بیانیه ای نظر خود را درباره 34 سند تخصصی مرتبط با نظام سلامت کشور اعلام کرد.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: اسناد مذکور شامل 25 سند در حوزه فعالیت های بهداشتی، 6 سند در حوزه فعالیت سایر معاونت های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است. سه سند در حوزه اداره کل همکاری های بین المللی با عناوین ابتکار جهانی بهداشت برای صلح و یک سند در زمینه وضعیت سلامت در سرزمین های اشغالی و سند دیگر در زمینه ریشه کنی آبله خواهد بود.

نیکنام افزود: علاوه بر موارد فوق، موضوعات دیگری از جمله بودجه و مسائل مالی، وضعیت عضویت اعضا، حسابرسی و موضوعات مطرح شده در هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت نیز در قالب کمیته های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی بهداشت در مجموع 70 موضوع در قالب اسناد مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در حاشیه این مجمع با وزرای بهداشت کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، پاکستان، کوبا، زیمبابوه، چین، وزارتخانه های بهداشت گروه پنج کشور و … دیدار و گفتگو خواهد کرد. رئیس سازمان جهانی بهداشت در زمینه ارتقای همکاری ها.

به گزارش تسنیم، هفتاد و هفتمین اجلاس جهانی سالانه سازمان جهانی بهداشت با شعار «سلامت برای همه، همه برای سلامت» از 8 تا 12 ژوئن 1403 در ژنو برگزار می شود و هیاتی بلندپایه از نظام سلامت در رأس آن قرار دارد. توسط وزیر بهداشت کشورمان در این جلسه حضور خواهند داشت. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا