اخبار سلامت

وزیر بهداشت: بهترین اورژانس جهان را داریم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، بهرام عین اللهی در مراسم قدردانی از خدمات به موقع کارکنان اورژانس تهران در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار داشت: با وجود تحریم های ظالمانه امروز بهترین اورژانس دنیا را داریم و داریم. برای تقویت آن گام برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه با محاسبات مادی نمی توان فردی را که دلش را به آتش می کشد آن گونه که شایسته است تکریم کرد، افزود: این قربانی ها در درجه اول برای رضای خدا انجام می شود و فقط خداوند می تواند اجر واقعی را بدهد.

وزیر بهداشت ایران را دارای قوی ترین اورژانس و بهداشت در منطقه دانست و گفت: امروز اورژانس به نقطه امید مردم تبدیل شده است و اگر فردی دچار حادثه شد امیدش این است که با فرشتگان اورژانس تماس بگیرد و با دیدن آنها راحت می شود.

عین اللهی گفت: در دولت مردمی شاهد پیشرفت روزافزون اورژانس در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری هستیم به طوری که استفاده از اتوبوس های آمبولانس به ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش سوزی گاندی کارایی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس آمبولانس یک بیمارستان سیار است و حدود 13 مصدوم را جابجا می کند، گفت: موتورلانس ها در شهرهای بزرگ و ترافیک در اسرع وقت به تصادفات می رسند تا زمان طلایی نجات بیماران از بین نرود.

وزیر بهداشت با تاکید بر هوشمندسازی ناوگان اورژانس کشور گفت: اگر همه امکانات را داشته باشیم اما مدیریت صحیح اعمال نشود، کار به خوبی انجام نمی شود. در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی، اورژانس تهران با مدیریت و تصمیم گیری سریع و صحیح به موقع در محل حاضر شد و بیماران را در اسرع وقت انتقال داد.

در ادامه محمداسماعیل توکلی; رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به انتقال 93 بیمار بیمارستان گاندی به بیمارستان های خاص و تخلیه کامل بیماران از این بیمارستان در کمتر از سه ساعت پس از حادثه آتش سوزی، گفت: حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی رخ داد. ساعت 18:25 دقیقه به ما گزارش داد. و با هماهنگی های انجام شده بیش از 41 دستگاه آمبولانس، 3 اتوبوس آمبولانس و 11 دستگاه موتورلنس در منطقه حضور یافتند تا در اسرع وقت بیماران را تخلیه کنند و به کسی آسیبی نرسد.

وی با بیان اینکه طبقات 11 تا 13 بیمارستان گاندی به طور مستقیم درگیر آتش سوزی بود، گفت: اما بیمارستان از طبقه 8 درگیر حادثه شد. که انتقال آنها در اسرع وقت انجام شد.

توکلی گفت: خوشبختانه در این دوره از وزارتخانه شاهد توجه ویژه به اورژانس پیش بیمارستانی هستیم به گونه ای که وزیر بهداشت حداقل یک بار در روز آمار و وضعیت اورژانس تهران را شخصا پیگیری می کند. هفته.”

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا