اخبار سلامت

وزیر بهداشت: ایران رتبه نخست منطقه را در علوم پزشکی دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، بهرام عین اللهی دوشنبه دوم بهمن ماه در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. وی تصریح کرد: با اعتماد به نفس می توان با وجود تهدیدها و تحریم ها کارهای علمی بزرگی انجام داد، به عنوان مثال در دوران کرونا توانستیم با بهره گیری از علم پزشکی جزو کشورهای پیشرو در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ها باشیم. دانشمندان.”

وی افزود: ایران رتبه اول علوم پزشکی و بهداشتی در منطقه را دارد و در بین 132 کشور جهان رتبه 62 را در شاخص جهانی نوآوری کسب کرده ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز از 77 هزار و 791 مقاله منتشر شده در کل کشور، 31 هزار و 864 مقاله یعنی 40 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی است که نشان دهنده فعالیت بسیار خوب دانشمندان کشور در حوزه علمیه است. رشته علوم پزشکی

وی با بیان اینکه دولت حمایت بسیار جدی و خوبی از تولید علم داشته است و رشد بسیار خوبی در حوزه دانش بنیان داشته است، تصریح کرد: در این راستا در سال 1380 در حوزه علم و صنعت نیز شاهد رشد بسیار خوبی هستیم. وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه ها و دانشمندان به سمت اجرای مرجعیت علمی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ماموریت گرا بودن دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: همه دانشگاه های علوم پزشکی باید اولویت های خود را مشخص کنند. ما انتظار داریم که تحلیل خاصی از نیازهای هر استان، بیماری های شایع در هر استان و امکاناتی که در اختیار هر دانشگاه علوم پزشکی در هر استان است، داشته باشیم، زیرا وزارت بهداشت برنامه عدالت و تعالی سلامت را در نظر گرفته است. سیستم را در دستور کار خود قرار داده است. بحث بهره وری نیز در نظام سلامت بسیار مهم است. یکی از درخواست هایی که امروز از دانشگاه های علوم پزشکی داریم بهره وری است. دانشگاه های علوم پزشکی باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را برای رفع نیازهای پزشکی مردم بکنند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا