بهداشت و درمان

وزیر بهداشت: افتتاح ۴ بیمارستان مجهز اطفال در دولت سیزدهم

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: قرار بود با حضور رئیس جمهور شهید، بیمارستان کودکان اکباتان همدان را افتتاح کنیم. رئیس جمهور بر برخورد با کودکان به ویژه کودکان زیر هفت سال تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ساخت این پروژه بیمارستانی از سال 87 آغاز شده و پس از 16 سال امروز افتتاح می شود، افزود: در ابتدای کار دولت این بیمارستان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. البته هر چه به درصدهای بالای ساخت پروژه های بیمارستانی نزدیک می شویم، راه اندازی بیمارستان دشوارتر می شود. زیرا تجهیزات و لوازم جانبی باید تهیه شود. اما این کار در حکومت مردمی انجام شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دولت مردمی اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان برای این بیمارستان اختصاص داد، ادامه داد: این بیمارستان دارای تجهیزات کافی و امکانات خوبی است و در 28 هزار متر مربع و 9 طبقه، هشت اتاق عمل، 40 مراقبت ویژه. تخت برای کودکان و در مجموع 272 تخت فعال پاسخگوی انواع نیازهای پزشکی کودکان است.

وی با اشاره به اختصاص 350 میلیارد تومان در دور اول بازدید آیت الله رئیسی برای تکمیل این پروژه، گفت: این بیمارستان از چند ماه پیش به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و از این پس با افتتاح رسمی، بیماران بیشتری خواهند بود. پذیرش شد. خواهد پذیرفت

عین اللهی گفت: منتظر افتتاح رسمی این پروژه توسط آیت الله رئیسی بودیم اما امروز از بدن ایشان بی بهره هستیم و قطعا روح بلند ایشان ناظر اعمال ماست. در مجموع همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به خدمت خود ادامه می دهیم.

وزیر بهداشت گفت: دولت سیزدهم چهار بیمارستان اطفال افتتاح کرد که در تاریخ کشور چنین اتفاقی نیفتاده است; بیمارستان هایی که معمولی نیستند و مجهز و پیشرفته هستند. بیمارستان کودکان حکیم در جنوب تهران و بیمارستان های مجهز کودکان در بابل، بندرعباس و مروز در همدان.

با طرح این سوال که چرا رفتار با کودکان مهم است؟ وی ادامه داد: اگر با کودکان خوب رفتار شود سلامت آینده تامین می شود. زیرا بسیاری از مشکلات در بزرگسالی به دوران کودکی برمی گردد; به عنوان مثال، اگر مشکلات بینایی و شنوایی در دوران کودکی درمان نشود، فرد در بزرگسالی دچار مشکل می شود.

عین اللهی گفت: به همین دلیل بود که به دستور آیت الله رئیسی و با شرایط اقتصادی موجود، درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد. این یک سرمایه گذاری برای آینده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا