اخبار سلامت

وزیر بهداشت: آمادگی انتقال تجارب بهداشتی به عراق را داریم/ استقرار “رایزن سلامت” در بغداد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، دکتر بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و دکتر هانی موسی بدرالعقابی؛ معاون وزیر بهداشت عراق در حاشیه اولین اجلاس بین المللی پوشش همگانی سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با بیان اینکه ارتباط بسیار نزدیک بین مردم ایران و عراق وجود دارد، بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد. و گسترش همکاری های متقابل از طریق این کارگروه.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و عراق در همه زمینه ها به ویژه در حوزه سلامت بهبود یافته است، بر گسترش همکاری های مشترک در زمینه های گردشگری سلامت، پزشکی، تجهیزات پزشکی، بهداشت و درمان و… تاکید کرد. افزود: آمادگی داریم تجربیات سلامت خود را به اشتراک بگذاریم. از جمله، به اشتراک گذاشتن پوشش بهداشتی با وزارت بهداشت عراق.

وزیر بهداشت همچنین از استقرار اولین رایزن سلامت جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در بغداد طی ماه های آینده خبر داد و گفت: این امر به توسعه روابط دو کشور در زمینه گردشگری سلامت کمک می کند. .

عین اللهی همچنین راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان دانشگاه ساباطین در شهر مقدس کربلا را تحقق یک برنامه تاریخی در عراق عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام الگویی برای سایر کشورها باشد. .

عین اللهی همچنین حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور خواند و از آمادگی کشورمان برای تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین صادرات محصولات دارویی مشترک به کشور خبر داد. کشورهای دیگر.

معاون وزیر بهداشت عراق در این دیدار با قدردانی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس بین المللی پوشش همگانی سلامت اظهار داشت: سلامت عمومی و سلامت خانواده دغدغه اصلی وزارت بهداشت است. عراق و از تجربیات ایران در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

هانی موسی بدرالعقابی همچنین به نمونه ایران در توسعه خانه های بهداشت اشاره کرد و گفت: ساخت خانه های بهداشت در عراق آغاز شده است و خوشبختانه این خانه ها خدمات اولیه پزشکی را نیز به مردم عراق ارائه می دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه بسیاری از پزشکان و مردم عراق داروهای ایرانی را به خوبی می شناسند و از آنها برای درمان استفاده می کنند.

بدرالعقبی افزود: تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در زمینه تولید دارو، گردشگری سلامت و انتقال فناوری امضا کرده ایم و به زودی شاهد دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا