سلامت خانواده

وزن استاندارد کوله پشتی مدرسه/ بروز اختلالات اسکلتی در دانش آموزان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی با تشریح نحوه استفاده صحیح از کوله پشتی مدارس، افزود: کوله پشتی باید دو بند باشد و خط پایین کوله پشتی ۳ سانتی متر زیر خط کمر باشد.

وی ادامه داد: کوله پشتی با بند سینه باید روی ستون فقرات فرد ثابت شود و لیز نخورد.

جندقی تصریح کرد: در نحوه استفاده از کوله پشتی باید به نکاتی توجه کرد چرا که بهترین روش حمل بار کوله پشتی هم برای دانش آموزان و هم برای بزرگسالان است. بنابراین قبل از خرید کوله پشتی باید به این نکات توجه کرد.

وی گفت: جنس کوله پشتی باید قابل شستشو باشد و سایز کوله متناسب با وزن و قد کودک باشد حتی اگر از کوله پشتی مناسب و استاندارد به اشتباه استفاده شود تهدیدی برای سلامت اسکلتی دانش است. . زبان آموز در نظر گرفته شده است

جندقی با بیان اینکه عرض کوله پشتی نباید از عرض شانه بیشتر باشد افزود: کوله پشتی مناسب دارای پد روی شانه، پشت و تسمه ها برای برداشتن فشار از روی عروق و اعصاب و همچنین وزنه های سینه برای کمک به تعادل وزن در بدن.

رئیس مرکز بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت گفت: کوله پشتی بهتر است رنگ شب داشته باشد تا نور را در شب منعکس کند و برای بچه های دبستانی بهتر است. چرخ دار باشد، زیرا در ایالت چرخ دار یک کودک دبستانی کمترین فشار را دریافت می کند.

وی در خصوص وزن استاندارد کوله پشتی افزود: در سنین دبستان کوله پشتی نباید بیش از 10 درصد وزن کودک باشد و در سنین راهنمایی نباید بیش از 15 درصد وزن دانش آموز باشد. زبان آموز اثر دارد و باعث انحنای غیرطبیعی، درد شانه، درد بازو و کمر می شود که هم در سنین مدرسه و هم در بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

جندقی ادامه داد: برای برداشتن و گذاشتن کوله پشتی باید زانوها را خم کرد و از کمر خم نشد و بار کوله پشتی را بی جهت روی بدن تحمل نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا