سلامت خانواده

وزارت بهداشت حامی حقوق ابدی و مطالبات هواداران

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، عباس عبادی از ابلاغ بخشنامه ای خبر داد که بر اساس آن نحوه اجرای قانون ارتقای بهره وری پرستاران به صورت یکسان در سراسر کشور اجرا می شود. این بخشنامه که با پیگیری های مستمر جامعه پرستاری و تلاش معاونت پرستاری وزارت بهداشت ابلاغ شد، به منظور پایان دادن به تفاسیر خودسرانه و اجرای نادرست قانون در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی تدوین شد.

عبادی با تاکید بر اهمیت این بخشنامه تصریح کرد: با صدور این بخشنامه شاهد اصلاح رویه های انتظامی در دانشگاه های علوم پزشکی خواهیم بود و پرستاران دیگر مجبور به اضافه کار و مواردی مانند نادرست نخواهند شد. محاسبه شیفت شب و عدم رعایت سایر احکام قانون. منجر به شکایت تعدادی از پرستاران به دیوان عدالت اداری شد که رفع خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به پرستاران اطمینان داد که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه همواره از حقوق و مطالبات آنان حمایت خواهد کرد و با ایجاد شرایط کاری بهتر و افزایش مزایای شغلی از فرسودگی پرستاران جلوگیری خواهد کرد. .

عبادی بر ضرورت تفسیر قوانین به نفع پرستاران تاکید کرد و گفت: هدف قانون ارتقای بهره وری، کاهش بار کاری پرستاران و افزایش بهره وری در نظام سلامت است، بنابراین باید تمامی قوانین و مقررات مربوط به این حوزه رعایت شود. به گونه ای تفسیر و اجرا می شود که به نفع پرستاران و در نهایت به نفع بیماران باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا