اخبار سلامت

وزارت بهداشت: تعیین “سبد غذایی برای مشاغل” فاقد مبنای علمی است/ هنوز سبد غذایی جدیدی تدوین نشده

پدرام پاک آیین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تعیین کالری مورد نیاز کارگران در کمیته دستمزد کارگران توسط وزارت بهداشت، اظهار داشت: هدف از تعیین سبد غذایی، توصیه سیاست گذاری در کمیته مزد کارگران است. حوزه تولید مواد غذایی، نه مصرف آن.

وی افزود: اولاً سبد غذایی در وزارت بهداشت در مرحله تدوین است و هنوز نهایی نشده است. ثانیاً، سبد غذایی هرگز مبنای تعیین دستمزد نبوده است تعیین سبد غذایی برای کسب و کارها مبنای علمی ندارد.

پاکاین تصریح کرد: وزارت بهداشت مرجع تعیین دستمزد کارگران نیست. هیچ گاه از وزارت بهداشت در مورد سبد غذایی کارگران به عنوان مبنای تعیین دستمزد یا به شکل دیگری سوال نشده است.

دستیار وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سبد غذایی بهینه هر چند سال یکبار توسط وزارت بهداشت تهیه می شود که ابزاری برای هماهنگی و برنامه ریزی در زمینه تولید و عرضه مواد غذایی با هدف تغذیه سالم برای آحاد جامعه است. .

پاکاین گفت: سبد غذایی که ذکر شد مربوط به حدود 10 سال پیش است و سبد غذایی جدیدی تهیه نشده است. تدوین سبد غذایی جدید در مراحل پایانی است که سال آینده رونمایی می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: هدف از تدوین سبد غذایی بهینه توسط وزارت بهداشت، برنامه ریزی برای تامین و توصیه سیاستی برای تولید مواد غذایی است نه مصرف. زیرا نیاز و الگوی غذایی افراد بر اساس سبد غذایی تعیین نمی شود.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته جلسه کمیته دستمزد برگزار شد و پس از آن گزارش وزارت بهداشت درباره سبد غذایی جدید مورد انتقاد کارگران قرار گرفت. دلیل تعجب و انتقاد گروه کارگری تغییر میزان کالری مورد نیاز در سبد معیشت بدون سوال از این گروه بود! به گفته نمایندگان کارگری کاهش کالری سبد معیشت که از سوی وزارت بهداشت به وزارت کار ارائه شده است با هدف ارزان شدن سبد معیشت است که مورد قبول کارگران نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا