اخبار سلامت

وزارت بهداشت: باورهای نادرست درباره فرزندآوری را اصلاح کردیم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، صابر جباری به مناسبت روز ملی جمعیت اظهار داشت: اردوی جوانان جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 22 جلسه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای اصلاح و ابلاغ بیش از 50 بخشنامه، آیین نامه و نامه ملی در معاونت های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی ها و پیگیری های زیادی انجام شده است، افزود. اظهارات کذب در زمینه ازدواج، باروری و بارداری در شبکه بهداشت و درمان کشور شفاف سازی و اصلاح شده است که از جمله آنها می توان به رفع محدودیت بارداری زیر 18 سال و بالای 35 سال و حرمت سقط جنین قبل از … اشاره کرد. روح دمیده شده است

رئیس مرکز جمعیت جوانان، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اجرای موثر طرح مشاوره گام به گام منجر به تولد زنده برای اولین بار در کشور، تصریح کرد: طراحی و اجرا منشور کرامت مادری مراکز بهداشتی درمانی کشور و الگوی کارنامه جوانان روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله فعالیت های این مرکز بوده است.

جباری بررسی و تدوین دستورالعمل ها و سرفصل های جدید آموزش دوران ازدواج، طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت و درمان کشور و تشکیل کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط جنین عمدی برای اولین بار از دیگر برنامه های این وزارتخانه بود. وی پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت را برشمرد و گفت: ایجاد بستری برای بهره مندی بیش از 400 گروه مردمی فعال در زمینه ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از سقط جنین عمدی در تمامی دانشگاه ها. علوم پزشکی کشور از جمله طراحی و اجرای برنامه جامع آموزش قانون جوانان، جمعیت و فرزندآوری برای کارکنان شبکه بهداشت و درمان کشور و تربیت مربی ۹۹۸ از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است. در زمینه جمعیت

وی با بیان اینکه بسته خدمات آموزشی و مشاوره فرزندآوری ویژه بهورزان و بهورزان برای اولین بار در کشور تدوین شد، ابراز کرد: تجلیل از خانواده های باشکوه و پرجمعیت (دارای 3 فرزند و بیشتر) در بین دانش آموزان. ، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت یکی از برنامه های موثر در زمینه فرهنگ سازی در جوانان جامعه بود که اجرا شد.

رئیس مرکز جمعیت جوانان، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، تولد 74 هزار و 633 نوزاد را به دلیل اجرای طرح مشاوره فرزندآوری در شبکه بهداشت و درمان کشور ذکر کرد و گفت: نحوه رسیدگی به شکایات مربوط به قانون جمعيت جوانان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز تدوين و ابلاغ شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا