سلامت خانواده

ورود یک میلیون کیت تشخیص تب دنگی به کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی در حاشیه مراسم ترخیص و تحویل کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان های بین المللی بین المللی وی به وزارت بهداشت اظهار داشت: در برخی موارد اقلام و کالاهای اهدایی سازمان های بین المللی است بین المللی به کشورمان بر اساس تعداد اتباع خارجی متاسفانه به دلایل مختلف در گذشته مدت ماندگاری این کالاها در گمرک کمی طولانی بود اما با دخالت رئیس جمهور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گمرک و وزارت سکوتفرآیندهای اضافی در امر تخلیه حذف شدند.

وی افزود: در میان این کالاها و اقلام داروی درمان سل به ویژه سل مقاوم به درمان وجود دارد. همچنین در بین این موارد تعداد قابل توجهی کیت تشخیصی به کشورمان اهدا شده است زیرا جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته اعلام کرده است که قصد دارد هپاتیت C را ریشه کن کند و خوشبختانه تعداد قابل توجهی بیش از یک میلیون هپاتیت تشخیصی است. کیت و یک میلیون کیت به کشورمان اهدا شده است. تشخیص تب دانگ وارد کشور ما شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه کیت های تشخیصی اهدایی دارای تاریخ انقضا مناسب هستند که قطعا ظرف سه تا چهار ماه آینده در کشور استفاده می شود. برنامه‌های وزارت بهداشت در کنترل بیماری‌های واگیر در سال‌های اخیر کاملاً مشخص است و بر اساس نیازسنجی، محصولات مورد نیاز با اولویت‌های تعیین‌شده تهیه و به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل می‌شود.

فرشیدی ادامه داد: از سوی مدیران وزارت کشور، سکوتگمرک و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران که برای تسریع و ترخیص این کالاها تلاش ویژه ای داشته اند. E از شما تشکر می کنیم و رصد میدانی این مدیران از انبارهای وزارت بهداشت که کالا بر اساس نیازسنجی تهیه می شود می تواند کمک شایانی به ارتقای تعاملات بین بین المللی دارند

وی با اشاره به اعلام اورژانس آبله میمونی از سوی سازمان جهانی بهداشت، گفت: اکنون و از سال 2022 که بحث این بیماری مطرح شد، برای آن برنامه داریم. بر اساس نیاز کشور و پیش بینی سال های آینده با سازمان های بین المللی بین المللی هماهنگی های لازم برای تهیه کالاهای مورد نیاز انجام می شود.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، ارتباط با سازمان های بین المللی بین المللی وی دوری از تحریم و نقش مخرب آن در حوزه سلامت را مفید دانست و گفت: خوشبختانه ارتباطات و تعاملات بسیار نزدیکی بین وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و آژانس پناهندگان سازمان ملل وجود دارد که منجر به تامین تجهیزات، دارو و واکسن در کشور. .

فرشیدی تصریح کرد: اهدای کالاها و اقلام بهداشتی با اولویت در مناطق دارای بیماری های واگیر مانند سل، مالاریا و تب دانگ آنها در آنها شایع تر هستند، توزیع شده است. برخی از این اقلام اهدایی اضطراری هستند و در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله مورد استفاده قرار می گیرند. ارزش کالاهای اهدایی سازمان های بین المللی بین المللی حدود 27 میلیون دلار به کشورمان می رسد که تازه ترخیص شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا