سلامت خانواده

ورود هوش مصنوعی به خدمات الکترونیک بیمه سلامت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

فاطمه حاج علی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در منطقه من تی سازمان بیمه سلامت گفت: با هدف توسعه زیرساخت مدیریت راهکارهای مبتنی بر داده (Emerald) و سیاست مبتنی بر شواهد، تحلیل الکترونیکی داده‌های بیمه سلامت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود.

رئیس کانون هواداران بیاورید اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همزمان با هفته دولت، مرکز توسعه فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران به منظور ایجاد بستری برای حاکمیت داده، تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد و سیاست‌گذاری ایجاد زیرساخت یکپارچه مدیریت، مهندسی، تجزیه و تحلیل و تجسم منابع اطلاعاتی بر اساس الگوریتم های هوشمند.

وی بیان کرد: در این راستا سامانه ای با قابلیت یکپارچه سازی منابع مختلف اطلاعاتی سازمان، ایجاد گزارش های مرجع و ایجاد تحلیل های آماری، یادگیری ماشینی و فرآیندهای هوش مصنوعی توسعه یافته است. همچنین سامانه امرالد با همکاری و استفاده از ظرفیت های حوزه دانش بنیان کشور و کارشناسان هوش مصنوعی سازمان بیمه سلامت ایران طراحی شد و پس از استقرار در حال حاضر در مرحله بهره برداری آزمایشی قرار دارد. تایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا