سلامت خانواده

ورود تجهیزات تشخیص تب دنگی/ ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه Aeds – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی گفت: با همکاری گمرک تجهیزات تشخیص تب دانگ وارد کشور شده است و ترخیص آنها روند مراقبت را تسهیل می کند.

وی افزود: در حال حاضر رصدهای بیشتری در استان هایی مانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، مازندران، گیلان و گلستان وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: ایدز حتی در استان‌هایی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند، ممکن است در حداقل آب رخ دهد. چون پشه ایدز در این آب ها تخمک گذاری می کند و این تخمک ها می توانند تا a زندگی کنند سا به و نیمی از آنها زنده می مانند و باران باعث می شود این تخم ها دوباره زنده شوند و آنها را به پشه تبدیل کنند ایدز خواهد بود

فرشیدی با تاکید بر اینکه در مناطق آلوده از هر نوع گذشته این اتفاق می افتد، مردم باید محتمل باشند ایدز عنایت کنید، وی گفت: تب، درد شکننده استخوان، بدن درد، تهوع و استفراغ از علائم تب است. دانگ ناشی از نیش پشه ایدز هستند. بنابراین، اگر فردی این علائم اولیه را داشت، باید سریعا به مرکز بهداشت مراجعه کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: این بیماری در پاکستان و عراق دیده شده است و هر نوع ورود و خروج مسافران از این کشورها به کشور باید کنترل شود و هر مسافری سفر خود را به این کشورها گزارش کند. کشورها در بدو ورود به کشور

وی با بیان اینکه در صورت عدم تشخیص زودهنگام و مراقبت های لازم خطر ابتلا به این بیماری بالاست، گفت: سند ملی مبارزه با پشه ایدز با امضای رئیس سازمان پدافند کشور به تمامی نهادها ابلاغ شده است. در این سند وظایف همه سازمان ها بیان شده است که باید به نقش خود عمل کنند تا بتوانیم از این بیماری پیشگیری کنیم.

فرشیدی در پایان آموزش همگانی، تجهیزات آزمایشگاهی، تربیت نیروی انسانی و جداسازی هر گونه بیماری تشخیص داده شده را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از شیوع بیماری در کشور دانست و بر همکاری مردم در این زمینه تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا