سلامت خانواده

ورود بیمار مبتلا به آبله میمونی به ایران ممنوع شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدالرزاق نژاد گفت: از روز گذشته اخباری مبنی بر ورود زائران پاکستانی آلوده به ویروس آبله میمون در فضای مجازی منتشر شده است که صحت ندارد و تنها سه نفر مشکوک به این بیماری بودند. هستند که در ورودی مرز توسط همکاران ما شناسایی نشدند و اجازه ورود به کشور را نداشتند.

وی ادامه داد: از این سه نفر و تعدادی از همراهان آزمایشات لازم گرفته شد و آزمایشات لازم در آزمایشگاه مرجع سلامت انجام شد و سپس توسط متخصصین عفونی مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند.

به گفته عبدالرزاق نژاد، پس از بررسی های دقیق علمی و آزمایشگاهی، خوشبختانه ابتلای این بازدیدکننده به آبله میمون تایید نشده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به شهروندان هم استانی و مردم عزیز ایران اسلامی این اطمینان را می دهیم که سربازان سفیدپوش و همیشه هوشیار نظام سلامت در استان سیستان و بلوچستان همیشه هوشیار و آماده و مراقب سلامت عمومی جامعه هستند هیچ راهی مماشات وجود نخواهد داشت.

عبدالرزاق نژاد خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان در مجاورت کیشور پاکستان است که پذیرای زائرانی است که از طریق سیستان و بلوچستان به کیشور سفر می کنند و در مسیر زیارت هستند.

وی افزود: با توجه به ورود تعداد قابل توجهی از زائران و مسافران از این کشور که از نظر بهداشتی و درمانی خطرات جدی دارد، نقش نظام سلامت استان بسیار مهم است زیرا اگر حتی یک نفر با علائم بیماری وارد شود. ویروس و بیماری ها مسری می تواند خطرات جدی را برای شهروندان کل کشور به همراه داشته باشد.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با وجود همه این حساسیت ها خوشبختانه کادر درمان استان سیستان و بلوچستان همیشه یک قدم جلوتر بود و در تمام ساعات بیدار و هوشیار بود و سلامت کشور را حفظ می کرد و تحت هیچ شرایطی به افراد مشکوک به بیماری اجازه ورود نمی داد. مسری به کشور نمی دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا