سلامت خانواده

ورزش ضررهای ناشی از نشستن زیاد را جبران می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، نتایج نشان می دهد افرادی که به مدت هشت ساعت یا بیشتر در روز بی تحرک هستند، اگر هر هفته 140 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید انجام دهند، می توانند خطر کلی مرگ و به خصوص خطر مرگ قلبی را کاهش دهند. بیماری.

«ساندرا آلبرشت“، محقق ارشد و استادیار همهگیرشناسی در این مطالعه در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمده است: «این نتایج بر اهمیت تشویق افراد به ورزش در طول هفته، به ویژه برای افرادی که زندگی آنها نیازمند نشستن طولانی مدت است، مانند رانندگان یا کارمندان اداری، تاکید می کند.

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 6300 فرد مبتلا به دیابت را که در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بین سال های 2007 تا 2018 شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

آلبرشت وی گفت: مدیریت خطر مرگ و میر در این جمعیت پرخطر به دلیل شیوع گسترده دیابت و تمایل افراد دیابتی به نشستن بیشتر و حرکت کمتر بسیار ضروری است.

به عنوان بخشی از این نظرسنجی، از افراد خواسته شد تا میزان زمانی را که در هفته صرف انجام فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید و همچنین زمان صرف شده در حالت نشسته می‌کنند، تخمین بزنند.

طبق دستورالعمل های توصیه شده، افراد باید حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه ورزش با شدت شدید در هفته داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید فعالیت با شدت متوسط ​​می تواند شامل پیاده روی سریع، انجام ایروبیک در آب، بازی تنیس دو نفره یا چمن زنی باشد. فعالیت های شدید شامل دویدن، شنا، دوچرخه سواری سریع، بازی تنیس یا بسکتبال انفرادی است.

افرادی که 8 ساعت یا بیشتر در روز می نشینند، اگر کمتر از 140 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشته باشند، 77 درصد بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند.

محققان دریافتند که فعالیت بدنی حتی تأثیر بیشتری بر خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی دارد.

افرادی که به مدت هشت ساعت یا بیشتر در روز بی تحرک بودند، در صورت انجام کمتر از 140 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هفته، تقریباً 3.5 برابر افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی داشتند.

اما اگر آنها 140 دقیقه یا بیشتر ورزش کنند، علیرغم رفتارهای کم تحرک، خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی در واقع تا 11 درصد کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا