سلامت خانواده

ورزش با تاثیر بر عضلات باعث تحریک عملکرد مغز می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، این مطالعه نشان می دهد که وقتی اعصابی که ماهیچه ها را تحریک می کنند، فعال می شوند، مولکول های زیست فعال آزاد می کنند و نانو ذرات که عملکرد مغز را بهبود می بخشد، آنها همچنین سیگنال هایی را به مغز ارسال می کنند.

«هیونجون کنگ» نویسنده این تحقیق در گروه مهندسی شیمی و زیست مولکولی در دانشگاه ایلینویز می‌گوید: «یافته‌ها بر اهمیت حفظ سلامت اسکلتی عضلانی، نه تنها برای سلامت قلب و عروق یا تحرک، بلکه برای مقابله با انحطاط عصبی بودن مغز را نشان می دهد.

وی توضیح داد: حفظ عصب دهی عضلات برای تولید عوامل بیولوژیکی مفید برای مغز بسیار مهم است. با انقباضات منظم ماهیچه ها، ماهیچه ها نه تنها این عوامل مفید را آزاد می کنند، بلکه به حفظ عصب لازم برای ادامه سیگنال دهی اعصاب به عضلات کمک می کنند. این سیگنالینگ رهاسازی عوامل را تنظیم می کند نوروتروفیک در مغز ضروری است.

این مطالعه شامل تحریک عضلانی با گلوتامات این بود که ببینیم سیستم عصبی چگونه پاسخ می دهد. محققان از مدل‌های بافت عضلانی، یکی عصب‌شده و دیگری غیرعصبی استفاده کردند و کشف کردند که بافت عصب‌شده سیگنال‌های بیشتری را به مغز ارسال می‌کند.

از آنجایی که برخی از عملکردهای عصبی در عضلات را می توان با افزایش سن یا آسیب کاهش داد، محققان علاقه مند به کشف این موضوع بودند که چگونه این از دست دادن بر سلامت مغز تأثیر می گذارد.

کنگ گفت که مطالعات قبلی در مورد ورزش و سلامت مغز رابطه مستقیمی بین اندازه دارند هیپوکامپ و فعالیت بدنی منظمی پیدا کرده است. اما برای این مطالعه جدید، محققان سیستم عصبی و عملکردهای اسکلتی عضلانی را بررسی کردند تا درک بیشتری از تعاملات مغز و بدن به دست آورند.

کنگ می گوید: «ورزش منظم می تواند عملکرد شناختی را در بزرگسالان تقویت کند. در این مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد که ورزش منظم و تغییر سایز انجام دهند هیپوکامپ تحت نظر بودند.»

یافته ها نشان می دهد افرادی که به طور منظم ورزش های هوازی انجام می دهند، هیپوکامپ آنها بزرگتر هستند و در تست های حافظه مکان بهتر عمل می کنند جستجو کردن نشان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا