بهداشت و درمان

ورزش با تأثیر بر عضلات عملکرد مغز را تحریک می کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این مطالعه نشان می دهد زمانی که اعصابی که ماهیچه ها را تحریک می کنند، فعال می شوند، با ترشح مولکول ها و نانوذرات فعال زیستی که عملکرد مغز را بهبود می بخشند، سیگنال هایی را نیز به مغز ارسال می کنند.

هیونجون کانگ، نویسنده این مطالعه، از دپارتمان مهندسی شیمی و بیومولکولی در دانشگاه ایلینویز، گفت: یافته‌ها اهمیت حفظ سلامت اسکلتی عضلانی را نه تنها برای سلامت قلب و عروق یا تحرک، بلکه برای مقابله با تخریب عصبی در مغز نشان می‌دهد.

وی توضیح داد: حفظ عصب دهی عضلات برای تولید عوامل بیولوژیکی مفید برای مغز بسیار مهم است. با انقباضات منظم ماهیچه ها، ماهیچه ها نه تنها این عوامل مفید را آزاد می کنند، بلکه به حفظ عصب لازم برای ادامه سیگنال دهی اعصاب به عضلات کمک می کنند. این سیگنال دهی برای تنظیم آزادسازی عوامل نوروتروفیک در مغز ضروری است.”

این مطالعه شامل تحریک عضلات با گلوتامات بود تا ببیند عملکرد عصبی چگونه پاسخ می دهد. محققان از مدل‌های بافت عضلانی، یکی عصب‌شده و دیگری غیرعصبی استفاده کردند و کشف کردند که بافت عصب‌شده سیگنال‌های بیشتری را به مغز ارسال می‌کند.

از آنجایی که برخی از عملکردهای عصبی در عضلات را می توان با افزایش سن یا آسیب کاهش داد، محققان علاقه مند به کشف این موضوع بودند که چگونه این از دست دادن بر سلامت مغز تأثیر می گذارد.

کنگ گفت، مطالعات قبلی در مورد ورزش و سلامت مغز ارتباط مستقیمی بین اندازه هیپوکامپ و فعالیت بدنی منظم پیدا کرده است. اما برای این مطالعه جدید، محققان سیستم عصبی و عملکردهای اسکلتی عضلانی را بررسی کردند تا درک بیشتری از تعاملات مغز و بدن به دست آورند.

کنگ می گوید: «ورزش منظم می تواند عملکرد شناختی را در بزرگسالان تقویت کند. در این مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد که به طور منظم ورزش کنند و تغییرات در اندازه هیپوکامپ آنها تحت نظر قرار گرفت.

یافته ها نشان می دهد افرادی که به طور منظم ورزش های هوازی انجام می دهند هیپوکامپ بزرگ تری دارند و در تست های حافظه فضایی عملکرد بهتری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا