سلامت خانواده

وحید حقانیان کیست؟ – اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اطلاعات مندرج در شناسنامه وحید حقانیان، وی در هفدهم بهمن ماه 1340 در تهران به دنیا آمد. سید وحید حقانیان که بیشتر با القاب «سردار وحید» و «آقا وحید» شناخته می شود، از فرماندهان سابق نظامی است که در سال های اخیر معاونت ویژه رهبری بوده است.

صحت و زندگینامه وحید حقانیان

پدر سردار وحید سید حسن حقانیان و مادرش فاطمه سادات خوانساری نام داشت. اصالت وحید حقانیان به اصفهان می رسد و پدرش ساکن نجف آباد اصفهان بوده و مادرش از تهران گزارش شده است.

از همسر و فرزندان وحید حقانیان اطلاعی در دست نیست.

سوابق سیاسی و نظامی وحید حقانیان

حقانیان که سابقه حضور در جنگ تحمیلی را نیز دارد، در سال 64 فرمانده گشت های پلیس امنیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران موسوم به گشت ثارالله شد و همچنین در 22 آبان 1397 وحید حقانیان توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم شده است.

حقانیان به تازگی با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است. در صورت تایید صلاحیت، نامزدی با سابقه سربازی خواهیم داشت.

اولین حضور حقانی در مقابل دوربین رسانه ها

وحید حقانیان آخرین بار در سال ۱۳۹۷ و در جریان انتخابات شورای اسلامی در مقابل دوربین رسانه ها دیده شد. حقانیان در آن زمان سعی می کرد در صف رای دهندگان بیت رهبری امام خمینی(ره) ضمن رای دادن به رهبر انقلاب حضور داشته باشد.

پیش از این ماجرا، وحید حقانیان برای اولین بار در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در سال 1387 در رسانه ها و افکار عمومی مطرح شد و حقانیان در این مراسم حکم مجازات را به رهبر انقلاب تقدیم کرد تا به محمود برسد. احمدی نژاد. او با دستور تحمیل منقاش با آرم «جمهوری اسلامی» به همان سکویی که رهبری و مسئولان نشسته بودند آمد. پس از آن حقانیان از احمدی نژاد خواست تا با رهبری دیدار کند.

لازم به ذکر است حقانیان پیش از این در اکثر سفرهای رهبری به نقاط مختلف حضور داشته است اما پس از اجرای مراسم اعدام سال 1387 حضور و نقش وی پررنگ شد.

ثبت نام وحید حقانیان در انتخابات 1403

وحید حقانیان پس از مدت ها غیبت در صحن علنی روز دوازدهم خردادماه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور رسماً به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام اظهار داشت: قصد دارم از آخرین لایه مغز سیستم به اولین پوسته مهم و ظاهری گذر کنم. وی همچنین افزود که «با تصمیم شخصی خود را به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران معرفی می کنم».

حقانیان تاکید کرد: در طول 45 سال خدمت مستمر خود در سطوح بالای دستگاه های اجرایی، اجرایی و تصمیم گیری کشور هیچ گاه عضویت و پایبند به اصول جناحی نبوده و نخواهد بود، بلکه همواره همکاری و همکاری داشته است. با همه آنها تعامل داشت.

روند ثبت نام داوطلبان تا 23 خرداد ادامه دارد و پس از آن اسامی به شورای نگهبان ارسال می شود. در نهایت باید دید آیا وحید حقانیان پس از بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان مجوز تبلیغات انتخاباتی را دریافت می کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا