اخبار سلامت

وجود بیش از 1000 خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، عباس شیراوژن; معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه اردوی جوانان جمعیت از افزایش 46 درصدی ساخت خوابگاه متاهل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار داشت: در در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود داشت. بود و اکنون این عدد به 1069 واحد رسیده و رشد 46 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده اند که یک ریال بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این 269 آپارتمان نیز با اعتبارات اختصاصی دانشگاه ها ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان این دولت تعداد دانشگاه های علوم پزشکی بدون خوابگاه متاهل به صفر برسد، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی بدون خوابگاه متاهل تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده های بدون خوابگاه باید حداقل 40 واحد داشته باشند. خوابگاه های متاهل باید تا پایان سال حداقل 20 واحد داشته باشد. یک واحد خوابگاهی متاهل به متراژ 45 تا 70 متر مربع با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه ساخته شود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی که دارای خوابگاه متاهل هستند باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد خوابگاه های متاهل اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهم نامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهل خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی; معاون صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده های علوم پزشکی و دانشگاه های سراسر کشور خبر داد. در 6 ماهه اول 1403 (بدون محدودیت در تعداد دانش آموزان). انجام داد

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن بر اساس آیین نامه ابلاغی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از قبل اعلام شده بود.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا