سلامت خانواده

واکنش ظفرخندی به مهم ترین چالش وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، حوزه سلامت را می توان محور اصلی کابینه یک دولت دانست چرا که موضوع بهداشت و درمان ارتباط مستقیمی با توسعه و پیشرفت یک جامعه دارد. بنابراین توجه دولت ها به مقوله سلامت همواره موضوع بحث و چالش بوده است.

از کمبود بودجه سلامت گرفته تا نیروی انسانی متخصص و … همواره یکی از مهم ترین چالش های نظام سلامت در ادوار مختلف بوده است. در این میان موضوع بهداشت و درمان و موانعی که بر سر راه وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه قرار گرفته است باعث شده است که حوزه سلامت همواره تحت فشار دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف باشد و نتواند به وظایف خود عمل کند. و مسئولیت ها ; به درستی عمل کند

پیامدهای مداخلات نابجا در حوزه سلامت منجر به مهاجرت کادر پزشکی به خارج از مرزهای جغرافیایی کشور شده و در نتیجه با کمبود نیروی متخصص در کنار بالین مواجه هستیم.

شاید همین چالش کافی باشد تا بدانیم وزیر بهداشت دولت چهاردهم هم اکنون با چه بحران های بهداشتی روبه رو است و باید برای مدیریت آنها برنامه داشته باشد.

محمدرضا ظفر خاندی متولد 1337 در تهران، فوق تخصص جراحی عمومی. همراهی جراحی عروق و تروما و فعال در گروه جراحی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و گروه جراحی عروق اندوواسکولار بیمارستان سینا تهران.

وی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به شورای اسلامی معرفی شده است که در صورت کسب رای اعتماد سکان هدایت مهم ترین وزارتخانه دولت را بر عهده خواهد گرفت.

شاید با توجه به اینکه رئیس جمهور مسعود مزیکیان سابقه ای در وزارت بهداشت دارد. می توان گفت کار وزیر بهداشت دولت چهاردهم سخت تر از وزرای قبلی بهداشت خواهد بود. چون رئیس جمهور با الفبای سلامت آشناست و کار همین جاست ظفر خاندی آن را دشوار خواهد کرد

ظفر خاندی وی در پاسخ به موضوع مهاجرت کادر پزشکی کشور مدعی شده است که می تواند جلوی این مسیر نامطلوب را در حوزه سلامت کشور بگیرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: با واقعی شدن تعرفه ها و هزینه ها و همچنین حمایت های مادی و معنوی از کادر درمانی می توان از مهاجرت نیروهای متخصص بهداشت و درمان جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا