سلامت خانواده

واکسیناسیون آنفلوانزا برای سنین 6 ماه تا 6 سال اجباری است

رویا کلیشادی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری ها یکی از اولویت هاست و یکی از روش های پیشگیری واکسیناسیون است. اولین واکسنی که هر فرد دریافت می کند شیر مادر است و کودک با خوردن شیر مادر از مصونیت زیادی برخوردار می شود.

وی افزود: پس از شیر مادر که بهترین واکسن برای کودکان است، طبق پروتکل کشور، برخی واکسن ها بسته به سن کودکان به آنها تزریق می شود و به صورت دوره ای نیز تزریق می شود، اما در سال های اخیر برخی افراد ضد واکسیناسیون توصیه های غیرعلمی داشته اند که خانواده ها را نگران کرده است.

این متخصص کودک و نوجوان با بیان اینکه حتی گاهی دیده می شود که برخی خانواده ها به دلیل توصیه های غیرعلمی افراد ضد واکسن، فرزندان خود را واکسینه نکرده اند، تصریح کرد: تمامی موارد ذکر شده در حالی رخ می دهد که خانواده ها نگران واکسیناسیون نباشند.

کلیشادی وی ادامه داد: علائم برخی از بیماری های ویروسی ممکن است خود به خود بهبود یابد، اما اگر کودکان با بیماری های جدی مانند فلج اطفال درگیر شوند، دچار عوارض دائمی می شوند، بنابراین خانواده ها هرگز توصیه های غیر علمی مردم را رعایت نکنند. ضد واکسیناسیون کودک خود را واکسینه نکنید.

وی با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون روتین برای کودکان به منظور پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری های جدی گفت: در چند ماه اخیر واکسن پنوموکوک این واکسن در دسته واکسن های روتین قرار می گیرد و از دو ماهگی برای نوزادان تازه متولد شده تزریق می شود.

این متخصص کودک و نوجوان اضافه کرد: علاوه بر واکسن های روتین برای کودکان، برخی از واکسن ها مانند واکسن آنفلوآنزا نیز ممکن است به صورت دوره ای تزریق شود و با توجه به اینکه آنفولانزا می تواند انواع شدید و شدید داشته باشد. بحث برانگیز بنابراین به خانواده ها توصیه می شود فرزندان خود را واکسینه کنند.

کلیشادی وی افزود: واکسیناسیون آنفولانزا برای سنین شش ماه تا شش سال اجباری است و موارد خاص برای افراد بالای شش سال و افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، بیماری های زمینه ای دارند، افراد بالای 60 سال و افراد دارای تماس نزدیک با کودکان و افراد مسن آن را دارند، توصیه می شود واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا تا حد زیادی از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری می کند، تصریح کرد: واکسن آنفولانزا باید به طور کامل تزریق شود و کودکان زیر هشت سال که اولین سال تزریق این واکسن هستند باید واکسینه شوند. به مدت یک ماه سپس باید دوباره تزریق را تکرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا