سلامت خانواده

واکسن کووید باعث عود بیماری ام اس نمی شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، دکتر خاویر مرطوبرئیس تیم تحقیقاتی دانشگاه کلرمونت اوورن او در فرانسه توضیح داد: «افراد با م این خطر بالا به دلیل سطح اختلال حرکتی یا قرار گرفتن در معرض درمان های سرکوب کننده سیستم ایمنی محاکمه آنها با عفونت شدید کووید مواجه هستند.»

وی خاطرنشان کرد: برخی از مطالعات قبلی عودهایی را پس از واکسیناسیون نشان داده اند که باعث شده برخی افراد به دنبال دوزهای تقویت کننده توصیه شده واکسن نباشند. خبر خوب این است که مطالعه ما نشان داد که تقریباً برای همه شرکت‌کنندگان خطر عود پس از واکسیناسیون کووید افزایش نمی‌یابد.

این مطالعه شامل 124545 فرانسوی بود که به طور متوسط ​​14 سال سن داشتند م این آلوده شدند

اکثریت (82٪) حداقل یک دوز از واکسن کووید را دریافت کرده بودند، و از آن گروه 95٪ دوز دوم و 59٪ یک دوز تقویت کننده اضافی دریافت کردند.

از آنجایی که هر گونه عود بیماری م این در حالی که عوارض مربوط به واکسن معمولاً در عرض 28 روز پس از واکسیناسیون رخ می دهد، تیم تحقیقاتی نتایج را برای همه شرکت کنندگان ظرف 45 روز پس از دریافت واکسن کووید دنبال کردند.

تیم گزارش داد که هیچ ارتباطی بین دریافت واکسن یا دوز اضافی واکسن کووید و احتمال عود شدید وجود ندارد.

محققان با مقایسه افرادی که عود علائم را تجربه کردند با افرادی که تجربه نکردند، هیچ ارتباطی با واکسیناسیون کووید پیدا نکردند. در واقع، بر اساس این تجزیه و تحلیل، واکسیناسیون با خطر بسیار کم عود ام اس همراه است.

مرطوب وی در این خبر گفت: یافته‌های ما اطمینان‌بخش است که این واکسن‌ها را می‌توان بدون نگرانی در مورد خطر عود استفاده کرد.

البته یک استثنا وجود داشت: این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به م این به نظر می رسد افراد بسیار فعالی که قبل از دریافت واکسن کووید تحت درمان قرار نگرفته اند، پس از دریافت نوبت سوم واکسن، خطر عود بیماری در آنها کم است. مرطوب توصیه می شود که این بیماران ابتدا قبل از واکسیناسیون تقویت کننده، درمان اصلاح کننده بیماری را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا