سلامت خانواده

واکسن روتاویروس در چه سنی و چند بار به کودکان تزریق می شود؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدواکسن روتاویروس این دارو به صورت خوراکی به جمعیت هدف در دو، چهار و شش ماهگی همزمان با واکسن های همان گروه سنی داده می شود.

واکسن روتاویروس در دو ماهگی همراه با واکسن خوراکی فلج اطفال، پنج برابر (سه برابر، هپاتیت). ب، هموفیلوس آنفولانزا) و پنوموکوک تزریق می شود، همچنین این واکسن در چهار ماهگی همراه با واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن تزریقی فلج اطفال، پنج برابر و پنوموکوک این واکسن که به نوزادان تزریق می شود، در شش ماهگی به همراه واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن فلج اطفال تزریقی و واکسن فلج اطفال پنجگانه به جمعیت هدف تزریق می شود.

روتاویروس عامل عفونت دستگاه گوارش است و یکی از شایع ترین علل اسهال در بین نوزادان و خردسالان در جهان محسوب می شود. روتاویروس در کودکان شدیدتر از بزرگسالان است و این ویروس علاوه بر اسهال شدید باعث التهاب معده و روده می شود و با استفراغ، تب، درد در ناحیه شکم همراه است که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

روتاویروس پس از گذشت دو روز از ظهور علائم، در مدفوع بیمار و از طریق آن پیدا می شود مدفوعی_دهانی و تماس نزدیک بین افراد منتقل می شود. این بیماری می تواند از یک فرد بیمار، یک ناقل سالم (فردی که به میکروب آلوده است اما هیچ علائمی از بیماری ندارد) و اشیاء آلوده به ترشحات بدن منتقل شود. ویروس می تواند روی سطوحی که هفته ها یا ماه ها ضد عفونی نشده اند زنده بماند.

کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند روتاویروس هستند و بیماری روتاویروس در کودکان سه ماهه تا سه ساله واکسینه نشده و همچنین برخی از آنها رخ می دهد بزرگسالان دوست دارند افراد مسن و افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا هستند روتاویروس هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا