سلامت خانواده

واکسن آبله میمون تا چه زمانی نقش محافظتی دارد؟ – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Mpox ویروسی است که به سرعت گسترش می‌یابد و عمدتاً از طریق تماس نزدیک پوست به پوست، به‌ویژه در حین رابطه جنسی، منتقل می‌شود. علائم شامل تب، تاول غدد لنفاوی دردناک یا دردناک و متورم.

شیوع mpox، که در سال 2022 آغاز شد و بیش از یک سال بعد اعلام شد، به سرعت به کشورهای دیگر خارج از آفریقا گسترش یافت، چیزی که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده بود. حال، ظهور الف کرنش یک ویروس جدید و بالقوه شدیدتر در جمهوری دموکراتیک کنگو، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تا اول سپتامبر، شیوع جدید mpox در آفریقا منجر به بیش از 5265 مورد تایید شده، 18737 مورد مشکوک و 617 مرگ در 14 کشور آفریقایی شده است.

مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در طول شیوع سال 2022 واکسینه شده اند، برای محافظت مداوم به دوز تقویت کننده نیاز دارند.

برای رسیدن به این نتیجه، تیم تحقیقاتی پاسخ‌های ایمنی را در طول 12 ماه در 45 نفر که واکسن mpox را در طول شیوع دریافت کرده بودند یا تشخیص تأیید شده mpox داشتند، اندازه‌گیری کردند. دریافت کنید آنها انجام دادند

با مقایسه پاسخ ضد بدن و سلول های T ابتدا در سه هفته و سپس هر سه ماه تا یک سال یکبار. آنها دیدند که محافظت تولید شده توسط واکسن تا حد زیادی در عرض 6 تا 12 ماه کاهش می یابد.

برای جلوگیری از شیوع سال 2022، مقامات بهداشت عمومی واکسیناسیون را برای گروه‌هایی که در معرض خطر ابتلا به MPox هستند، از جمله افرادی که شرکای جنسی جدید یا چندگانه داشته‌اند، مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و پرسنل آزمایشگاهی و افرادی که با آنها رابطه جنسی دارند، در اولویت قرار داده‌اند. به مقصدی سفر کرده اند که ویروس در آنجا شناسایی شده است.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعات انسانی بزرگتر برای ارزیابی اثربخشی واکسن در طول زمان مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا