سلامت خانواده

واقعیت مجازی ممکن است به بهبود سلامت روان کمک کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی News، یک مطالعه جدید به بررسی استفاده از هدست سلام واقعیت مجازی در درمان اختلال افسردگی اساسی

نویسندگان این مطالعه دریافتند که درمان واقعیت مجازی امیدوارکننده است و نتایجی معادل درمان‌های کنونی برای افسردگی ایجاد می‌کند.

مالک واقعیت افزوده (XR). هدست ترکیبی از بینایی و صدا را در یک محیط واقعیت مجازی (VR) قرار می دهد.

مطالعه حاضر اثربخشی یکی از مداخلات خط اول فعلی را برای اختلال افسردگی حاد، یعنی درمان فعال‌سازی رفتاری، با نسخه تقویت‌شده واقعیت مجازی، که مطالعه آن را “XR-BA” نامید، مقایسه کرد.

محققان پیشنهاد می‌کنند که درمان XR-BA ممکن است درمان لذت‌بخش‌تری ارائه کند، بنابراین بیماران را به ادامه دریافت آن تشویق می‌کند.

این مطالعه شامل 26 شرکت‌کننده بود که به‌طور تصادفی برای دریافت یک دوره 3 هفته‌ای و 4 جلسه‌ای درمان فعال‌سازی رفتاری یا گروهی که جلسات درمانی با پیکربندی مشابه XR-BA دریافت کردند، تقسیم شدند. شرکت کنندگان XR-BA به هدست سلام واقعیت مجازی مجهز شد.

هر دو گروه یک کاهش مشابه و از نظر آماری معنی‌دار در نمرات PHQ-9 و همچنین در شدت علائم بین شروع و پایان کارآزمایی نشان دادند.

در میان گروه XR-BA، نمرات PHQ-9 حتی قبل از اولین جلسه کاهش یافت که نشان دهنده احساسات مثبت در مورد کارآزمایی آتی و اثر دارونما است.

برای افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی که به فناوری جدید علاقه مند هستند، درمان XR-BA ممکن است محتوای درمانی را در یک محیط قانع کننده ارائه دهد.

نویسنده اول”مارگوت پل، روانپزشک و استادیار بالینی در گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد، در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: “پزشکان می توانند از XR به عنوان یک ابزار درمانی برای کمک به تشویق مراجعان برای مشارکت فعال در درمان روان درمانی خود با انجام کارهای جدید، سرگرم کننده و در دسترس استفاده کنند.”

محققان بر این باورند که XR-BA ممکن است پادزهری برای احساس افسردگی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا