سلامت خانواده

واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا؛ اولین اقدام رئیس جمهور در ابتدای دولت

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدبهرام عین اللهی با تشریح تدابیر ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه بهداشت و درمان، با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی کشور را در دست گرفت که روزانه 700 فوتی کرونا داشتیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: آغاز کار دولت بود که اولویت اول شما باید مهار شود و آیت الله رئیسی شب و روز نداشتند که این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تنها 18 میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده بود، افزود: وی وارد بحث کمبود واکسن شد و پس از صحبتی که با رئیس جمهور چین داشت، اولین محموله واکسن که 10 میلیون دوز، وارد کشور شد. .

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 50 هزار ویزیت به بیمارستان ها، 20 هزار بستری و 8 هزار بیمار بدحال داشتیم در حالی که روزانه تنها 70 هزار دوز واکسن تزریق می شد و برخی صحبت از رفتن به ارمنستان و سایر کشورها برای دریافت واکسن داشتند.

عین اللهی تصریح کرد: با توصیه آیت الله رئیسی نهضت مردمی واکسیناسیون شکل گرفت و با بسیج مردمی و استفاده از تمام امکانات کشور و بسیج مراکز، مساجد، مساجد، استادیوم ها و پایگاه های بسیج، واکسیناسیون روزانه را افزایش دادیم. 1,600,000 دوز.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم 122 هزار فوتی بر اثر کرونا وجود داشت که این رقم در این دولت به 20 هزار نفر رسید. فرماندهی شهید آیت الله رئیسی در ستاد کرونا برجسته بود و تحت همین فرماندهی بود که کرونا مهار شد.

وزیر بهداشت دو برابر شدن تخت پیکو را یکی دیگر از سوغات شهید رئیسی در ایام کرونا دانست و گفت: کرونا آمیکرون بیشتر شامل کودکان بود و تعداد کمی تخت‌های مراقبت ویژه برای کودکان داشتیم که با دستور رئیس‌جمهور از 500 تخت به 1000 تخت افزایش یافت تا کودکان در زمان اپیدمی کرونا دچار مشکل نشوند.

افتتاح 15 هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان سال

عین اللهی از استقرار 15 هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان سال خبر داد و افزود: آیت الله رئیسی برای سلامت مردم اهمیت زیادی قائل شد و بر افتتاح پروژه های زمین مانده تاکید کرد.

وی افزود: در زمان ریاست وی 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و تا پایان امسال 15 هزار تخت جدید افتتاح می شود و این دستاوردها در تاریخ سلامت بی نظیر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: افتتاح پروژه های روی زمین به دلیل اقدامات و تاکیدات ایشان بود که نمونه آن راه اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که سال ها روی زمین مانده بود و منتظر آن بودیم. با دستان مبارکش باز شود، اما ما این نعمت را نداشتیم و اکنون آماده استفاده است.

بهره برداری عین اللهی از بیمارستان حضرت مهدی (عج)Aj) و غدیر تهران و بیمارستان شهریار پس از 34 سال از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم بود و اظهار داشت: شهید رئیسی بر اتمام و تکمیل پروژه هایی که سال ها بر زمین مانده بود اصرار داشت و بسیاری از این پروژه ها در این دولت به اتمام رسید. و به بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا