علمی و فناوری

واتس‌اپ به‌زودی قابلیت تعامل‌پذیری با دیگر پیام‌رسان‌ها را در اروپا فعال می‌کند

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گفته The Verge، متا به زودی اعلان‌های جدیدی را به واتس‌اپ و مسنجر اضافه می‌کند تا به کاربران اطلاع دهد که چه زمانی می‌توانند چت‌های برنامه‌های دیگر را با این برنامه‌ها ادغام کنند.

این شرکت می خواهد پیام های واتس اپ، فیسبوک مسنجر و سایر اپلیکیشن ها را در یک مکان نمایش دهد. این ویژگی برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود.

ویژگی متا جدید برای کاربران اتحادیه اروپا

متا مدتی است که روی ادغام چت از برنامه های شخص ثالث در WhatsApp و Messenger کار می کند. از سوی دیگر، این ویژگی برای کاربران اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است. جایی که متا به عنوان «دروازه بان دیجیتال» شناخته می شود و باید شرایطی را برای پیام رسان های خود فراهم کند تا بتوانند با اپلیکیشن های دیگری مانند تلگرام، سیگنال، پیام های گوگل و آی مسیج آیفون کار کنند.

قابلیت جدید واتس اپ

علاوه بر این، متا احتمالا سال آینده گزینه ایجاد گروه با کاربران چت شخص ثالث را اضافه خواهد کرد. همچنین این شرکت اعلام کرده است که از قابلیت هایی مانند پاسخ به پیام ها و نشان دادن واکنش به آنها، نمایش وضعیت «تایپ» و دریافت اعلان پیام ها پشتیبانی خواهد کرد.

البته، چالش‌های مهمی پیش روی متا و سایر شرکت‌ها وجود دارد. از جمله اینکه برای ادغام پیام رسانی بین برنامه ها، آنها باید از پروتکل سیگنال برای رمزگذاری چت استفاده کنند. اما در قراردادی که توسعه دهندگان اپلیکیشن های شخص ثالث امضا می کنند، آمده است که در صورت درخواست متا پروتکل، سیگنال را ارائه می دهد.

پیش از این، برخی از کاربران متوجه شده بودند که واتس‌اپ امکان استفاده از Passkey را برای افزایش امنیت پشتیبان‌گیری در نظر گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا