علمی و فناوری

هوش مصنوعی در iOS۱۸ غوغا می‌کند

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)همانطور که مارک گرومن از بلومبرگ گزارش می دهد، مشارکت اپل با OpenAI طیف وسیعی از قابلیت های هوش مصنوعی مولد را به همراه خواهد داشت.

اگرچه به نظر می رسید شریک اصلی اپل در این پروژه ها OpenAI باشد، اما مذاکرات این شرکت با گوگل برای ادغام احتمالی Gemini در محصولات این شرکت یکی دیگر از گزینه هایی است که باید در iOS18 مد نظر قرار گیرد. ویژگی های هوش مصنوعی نسخه جدید سیستم عامل اپل جذاب است. ویژگی هایی مانند تولید خودکار ایموجی و امکان تولید خودکار پاسخ برای ایمیل ها و پیام های متنی احتمالاً با iOS 18 ارائه می شود. آیفون ها نیز با ارتقای جدید به رقیب قدرتمندتری در بازار موبایل تبدیل می شوند.

به گفته Grumman، اپل در حال توسعه نرم افزاری است که می تواند بر اساس آنچه کاربران می نویسند، ایموجی های شخصی سازی شده ایجاد کند.

همچنین، کاربران آیفون گزینه های شخصی سازی بیشتری برای برنامه ها و صفحه اصلی خواهند داشت، مانند امکان تغییر رنگ آیکون برنامه و امکان تنظیم موارد دیگر به جای یک چیدمان خاص مانند شبکه. این ویژگی یک تغییر بزرگ برای اپل است، اما قطعا برای کاربرانی که می خواهند در طراحی صفحه اصلی خود خلاقیت بیشتری داشته باشند، جالب خواهد بود. البته همه این موارد هنوز شایعه است.

همچنین در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، گمانه زنی های زیادی در مورد برنامه های هوش مصنوعی اپل وجود دارد. این کنفرانس در 10 ژوئن آغاز خواهد شد. اما گرومن معتقد است که اپل به جای معرفی یک برنامه پر سر و صدا، روی برنامه های کاربردی واقعی این فناوری تمرکز می کند. انتظار می رود اپل در این کنفرانس همکاری خود را با OpenAI اعلام کند تا احتمالاً هوش مصنوعی را به حوزه هایی مانند جستجوی سافاری، سیری، ویرایش عکس و رونویسی یادداشت صوتی اضافه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا