هوش مصنوعی باید کتب درسی را متحول سازد

حمید رضا افشته ، یک متخصص روانشناسی ، در مورد نقش هوش مصنوعی در آموزش و بار اطلاعاتی به این فناوری گفت: “هوش مصنوعی برای تحمل بار ذخایر و انسان در بخش های دیگر آمده است.”
وی با اشاره به مکانیسم حفظ در مدارس و دانشگاه ها گفت: “امروزه بسیاری از کتابهای درسی و جزوه های دانشگاهی کاری انجام نمی دهند ؛ اما قدرت حل مسئله در زندگی ما دخیل است.
وی گفت: “اگر روند فعلی ادامه یابد ، مدارس و دانشگاه ها در سالهای آینده با چالش های زیادی روبرو خواهند شد.”
این روانشناس با اشاره به مشارکت 5 میلیون کارمند آموزشی و تعداد زیادی از دانشجویان در زمینه آموزش ، گفت: “خروجی این فرایند بسیار غیرقابل قبول است.”
وی افزود: “نسل های قبلی و سیاست گذاران در زمینه آموزش باید فوری باشند زیرا ابزارهای هوش مصنوعی باید منجر به تغییر جدی در کتابهای آموزشی شوند.”
در مصاحبه ای با گفتگوی رادیویی ، افراست گفت: عملکرد هوش مصنوعی در بیشتر موضوعات مطرح شده است. در گذشته ، اینترنت اختلال در زندگی روزمره محسوب می شد ، اما امروز با زندگی انسان همراه است.
وی گفت: مدارس قدیمی تر نگاه منفعل به اینترنت و حتی تحقیقات دانش آموزان دست نویس را به متن های تایپ شده ترجیح می دهند. به تدریج ، ماشین حساب های مهندسی جایگزین خودروهای معمولی شدند. یعنی فناوری برای دستیابی به سطح بالاتری از محاسبه برای فن ایجاد شده است که به دلیل استفاده فعال از علم روز است.
وی افزود: اگر همه موارد فعلی را به هوش مصنوعی واگذار کنیم ، قدرت تحلیل ذهنی را از دست می دهیم ، اما اگر در سطوح بالاتر از آن استفاده کنیم ، در مورد بسیاری از موضوعات فکر خواهیم کرد. “