سلامت خانواده

هوای گرم بر رشد جنین تاثیر می گذارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، محققان دریافتند که با افزایش میانگین استرس گرمایی روزانه مادران باردار در سه ماهه اول بارداری، احتمال تولد نوزادان کم وزن بیشتر می شود.

علاوه بر این، نتایج نشان داد که نوزادان در حال رشدی که به طور مداوم در معرض استرس گرمایی قرار دارند می توانند رشد آنها را متوقف کنند.

به گفته محققان، در سن یک سالگی، نوزادانی که به طور منظم در معرض دمای متوسط ​​30 درجه سانتیگراد قرار می گیرند، نسبت به قد و سن خود وزن کمتری نسبت به نوزادانی که در معرض میانگین دمای 25 درجه سانتیگراد قرار دارند، دارند.

دکتربرای آمدن Bunnellاین یافته‌ها بر اساس شواهد قبلی مبنی بر اینکه سه ماهه اول زمان آسیب‌پذیری در معرض گرما است، ساخته شده‌اند، و مهم است که اکنون در نظر بگیریم چه عواملی ممکن است در این زمینه مؤثر باشند.»

Bunnell وی افزود: ممکن است استرس گرمایی بر اشتها و دریافت غذا تأثیر بگذارد و همچنین در حال بررسی هستیم که آیا ممکن است تأثیر مستقیم بر مسیرهای سلولی و التهابی داشته باشد یا خیر.

برای این مطالعه، محققان داده های 668 نوزاد و مادرانشان را که در کشور آفریقایی گامبیا بین ژانویه 2010 تا فوریه 2015 زندگی می کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، در طول این مطالعه، مادران و نوزادان در معرض میانگین کلی دمای نزدیک به 30 درجه قرار گرفتند. گرم ترین روز به 45.5 درجه و خنک ترین روز به 28 درجه رسید.

Bunnell او گفت: «ما باید بررسی کنیم که کدام جمعیت بیشترین تنش گرمایی را تجربه می‌کنند و در کجا ممکن است کاهش رشد ثبت شود تا بتوانیم اقدامات موثری برای سلامت عمومی انجام دهیم.»

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ مرگ و میر جهانی و میر کودکان به طور غیر قابل قبولی بالا هستند و گرمایش جهانی همچنان ادامه دارد، این یافته ها باید اقداماتی را برای بهبود سلامت کودکان انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا