سلامت خانواده

هنگام ابتلا به آنفولانزا چه بخوریم؟ / غذاهای مفید برای درمان آنفولانزا

به گزارش خبرآنلاین، مهشید چایچی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا در فصول سرد سال اشاره کرد و افزود: اگر فردی از کم خونی و ضعف جسمانی رنج می برد حتما غذاهای مقوی خون ساز مصرف کند. مانند آبگوشت، تخم مرغ عسل و کباب. برای تقویت طبیعت و قوای عمومی بدن از رازیانه، آب انگور، آب سیب و آب هویج، شیر بادام و شیر بادام، رب سیب و چغندر، نخود، آب عسل با آبلیمو یا آجیل استفاده کنید و همچنین از خوردن شور پرهیز کنید. ، غذاهای تند و دیر هضم. از ادویه ها و فست فودها جدا خودداری کنید.

وی تاکید کرد: نظم در زمان غذا خوردن و پرهیز از پرخوری و سریع خوردن غذا نیز از عادات غذایی مهمی است که در تقویت بدن و پیشگیری از بیماری ها نقش بسزایی دارد.

کارشناس دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ادرار، مدفوع و یا تعریق از راه های دفع مواد زائد در بدن هستند و عدم تعادل در هر یک از آنها فرد را مستعد بیماری می کند. ، تاکید کرد: مبتلایان به یبوست بیشتر هستند و برخی دیگر بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های عفونی هستند که باید با اصلاح تغذیه و پیاده روی منظم این مشکل برطرف شود.

چایچی افزود: مصرف میوه های ملین مانند گلابی، انجیر و سوپ سبزیجات به همراه روغن بادام خوراکی یا روغن زیتون و شربت سورگوم با آب گرم به درمان یبوست کمک می کند.

این پزشک و متخصص پزشکی ایرانی ادامه داد: همچنین اگر فردی دچار استرس یا بی خوابی است باید آن را اصلاح کرد، زیرا برهم زدن تعادل خواب و بیداری می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و فرد را مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کند. ورزش ملایم و پیاده روی سریع در فصل پاییز بین صبح تا ظهر، حدود ساعت 10 تا 12 ظهر که هوا متعادل تر است، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

کارشناس مطب طب مکمل و ایرانی با اشاره به نتایج مطالعات و مقالاتی در مورد عسل که حاکی از خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی آن است؛ وی بیان کرد: خوردن شربت عسل با آبلیمو و آب گرم در صبح ناشتا مقوی سیستم ایمنی است و در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا به بهبودی علائم بیماری کمک می کند.

از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی خودداری کنید

چایچی با تاکید بر اینکه نباید خودسرانه از گیاهان دارویی استفاده کرد، تصریح کرد: به عنوان مثال آویشن به تنهایی برای درمان سرماخوردگی با هیچ علامتی مناسب نیست و ممکن است در مواردی باعث تشدید بیماری شود، همچنین افرادی که طبع گرم دارند نباید از گیاهان دارویی استفاده کنند. . مراقب گرم مزاج ها باشید، مخصوصاً در روزهای اول و زمانی که تب دارند.

وی ادامه داد: در صورت خشک بودن سرفه ها، روغن دادن به بینی با روغن بنفشه، مصرف دمنوش پنیر، عناب، نشاسته، حریره، ابریشم بادام همراه با مواد لعاب دار مانند تخم شربتی، تخم مرغ بلنگو، تخم مرغ جعفری برای بهبود این سرفه ها است. کمک می کند و اگر سرفه بلغمی باشد استفاده از آویشن یا شربت با ترکیبات رازیانه، آویشن و بابونه، چرب کردن بینی با روغن سیاه دانه، ماساژ سینه، ماساژ و بادکش کردن پشت ریه ها و استفاده از حمام داغ و بخور کمک می کند. بهبود سرفه .

این پزشک و متخصص ایرانی با اشاره به اینکه گاهی اوقات در هنگام سرماخوردگی دستگاه گوارش نیز درگیر می شود؛ وی بیان کرد: استفاده از دمنوش یا عرق نعناع به بهبود علائم گوارشی مانند اسهال و دل درد کمک می کند.

کارشناس اداره کل طب مکمل ایران با تاکید بر اینکه زنان باردار در مصرف گیاهان دارویی دقت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: گیاهانی مانند آویشن، گل گاوزبان، ختمی و پنیر بهتر است در سه ماهه اول بارداری توسط زنان باردار مصرف نشود. و توصیه می شود در هنگام بیماری استراحت کافی داشته باشیم، گلو و بینی را با آب ولرم و نمک رقیق بشویم، حداقل سه بار در روز، از بخور آب گرم استفاده کنیم، سوپ جو را با سبزیجات مصرف کنیم، آب سیب و لیمو بخوریم و روغن کاری کنیم. گلو در صورت نیاز و سینه با روغن بابونه است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا