سلامت خانواده

همکاری ایران و بلاروس در حوزه سلامت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری کالتسف سفیر بلاروس در ایران با ظفر قندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان دیدار و گفتگو کرد. گرفت

در این دیدار که امروز (یکشنبه 24 مهرماه) در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، محمدرضا ظفرکندی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری ها در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بلاروس، خطاب به دیمیتری کالتسوف گفت: سفیر این کشور در ایران گفت: از توجه شما به تجهیزات بهداشتی و پزشکی ایران و شرکت در نمایشگاه های تخصصی ما مانند فارما سپاسگزاریم.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر سال گذشته باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت برای ارزیابی سطح کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی بلاروس گفت: این سفر با هدف توسعه همکاری‌ها در زمینه آموزش پزشکی بین دو کشور انجام شد. نتایج پربار

ظفرکندی با اشاره به سابقه 40 ساله خود در آموزش علوم پزشکی به دانشجویان، بر اهمیت و حساسیت استانداردها و کیفیت آموزش علوم پزشکی در ایران تاکید کرد و گفت: در بحث تبادل دانشجو باید از کیفیت و کیفیت لازم مطمئن باشیم. استانداردهای کشورها

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان ایرانی پزشکی که در کشورهای خارجی تحصیل می کنند باید برای کار در ایران امتحان بدهند. خوشبختانه در سفر سال گذشته باقری فرد به بلاروس نتایج مثبتی حاصل شد و امید است با ارزیابی های دوره ای انجام شده توسط ایران شاهد ارتقای مستمر کیفیت و استانداردهای آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس باشیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه پزشکی با توجه به توانمندی های ایران می توان همکاری های دو کشور ایران و بلاروس را گسترش داد، گفت: موانع همکاری از جمله طولانی شدن ارزیابی دارو و تبادل ارز باید با کمک وزارت خارجه دو کشور

ظفرکندی در پایان پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک تخصصی بین دو کشور ایران و بلاروس به منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری ها در حوزه سلامت را مطرح کرد.

سفیر بلاروس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر بهداشت کشورمان اظهار داشت: بلاروس روابط بسیار خوبی با ایران دارد و این روابط در حوزه سلامت قابل گسترش است.

دیمیتری کالتسف با اشاره به آمادگی وزیر بهداشت بلاروس برای سفر به ایران به منظور ارتقای سطح همکاری های دو کشور در حوزه سلامت، افزود: چهار دانشگاه علوم پزشکی در بلاروس وجود دارد که از تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی و ما آمادگی داریم این ظرفیت را ارتقا دهیم.» .

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ملی بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است و امیدواریم پس از سفر معاون آموزشی وزارت بهداشت به بلاروس شاهد صدور مجوز از سوی ایران برای سایر دانشگاه ها باشیم.

سفیر بلاروس با اشاره به اینکه 98 درصد داروهای مورد نیاز ایرانیان در داخل ایران تولید می شود، بر تمایل کشورش برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران تاکید کرد و گفت: حوزه سلامت در ایران بسیار پیشرفته است و بلاروس آماده است. انعقاد یادداشت تفاهم در این زمینه برای ارتقای آن همکاری دو کشور است.

وی در پایان از پیشنهاد وزیر بهداشت کشورمان برای تشکیل کارگروه تخصصی برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه سلامت استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا