علمی و فناوری

هم‌پیمایی زوار اربعین با پلتفرم «سرویس سفر اشتراکی»

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احمد تابنده رئیس هیئت مدیره شرکت ناوبری سیار دانش بنیان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آنها گفت: در مجموعه ناوبری موبایل، پلتفرمی برای توسعه، ما سفرهای مشترکی انجام داده ایم، آنها را ترویج و ساده کرده ایم. در این سامانه خدمات سازمانی، موضوع سرویس و ناوبری مشترک را راه اندازی کرده ایم و افرادی که می خواهند مسیر مشترکی را با خودرو طی کنند از این ابزار استفاده می کنند.

وی افزود: اصلی ترین سرویس ارائه شده توسط مجتمع ناوبری آنلاین، سرویس اشتراک است. در سرویس اشتراکی سعی می کنیم افرادی را که در یک مسیر هستند شناسایی کنیم و با توسعه ابزارهایی افراد هم مسیر را از طریق آنها شناسایی کرده و سپس با اطلاع رسانی به آنها سرویس اشتراکی را راه اندازی می کنیم. افراد همچنین مسیر را به صورت هفتگی و ماهانه در اپلیکیشن رزرو و سفر می کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان پیمایش برهلین سحاب خاطرنشان کرد: در خدمات اشتراکی مدل کسب و کار B2C است یعنی ناوگانی که خدمات حمل و نقل ارائه می کند به صورت تخصصی حمل و نقل و سواری وانت یا مینی بوس اما در حوزه است. حمل و نقل، مدل C2C است، یعنی افرادی که در مسیر خاصی پیمایش می کنند، در صورت داشتن فضا و فضا می توانند دیگران را نیز در آن مسیر با خود همراه کنند.

تابنده در خصوص بزرگترین یا مهمترین دستاورد این مجموعه گفت: مهمترین دستاورد مجموعه این است که پس از چندین سال فعالیت خدمتی که قرار بود مفید و کاربردی باشد با استقبال گسترده مردم مواجه شد و افراد زیادی جذب شدند. و به سیستم ما پیوست.

وی در خصوص تعداد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این مجموعه گفت: حدود 66 نفر در مجتمع ما به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

تابنده در خصوص استفاده از محصولات خود در مراسم اربعین افزود: در دو سال گذشته خدماتی را به زائران ایام اربعین ارائه کرده ایم. سال اول فقط راهپیمایی بود، اما سال دوم (1402) علاوه بر موکبی که مردم دیگران را به صورت رایگان در مسیر سوار و پیاده می‌کنند، خدمات مشترکی نیز راه‌اندازی کردیم، زیرا امکان رزرو، فروش و در مسیر لغو کنید ما خدمات برنامه ریزی و حمل و نقل از تهران به مهران و بالعکس را از طریق وانت های متعلق به شهرداری تهران فعال کرده ایم.

وی در خصوص استفاده از محصولات خود در مناطق کم برخوردار گفت: ارتباط روستا و شهر یک چالش جدی است. با توجه به اینکه مدل خدمات ما بهینه تر از روش های سنتی است، استفاده از آن بسیار کاربردی است. در گذشته مینی بوس متعلق به یک روستا بود اما اکنون با افزایش قیمت ها و کاهش توان پرداخت این روش منطقی نیست. در خدمت ما، زمانی که مینی بوس حرکت می کند، مشخص است. در نتیجه روش ما برای دسترسی روستاها به شهر بسیار کاربردی است اما نیاز به حمایت و سرمایه گذاری داریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا