سلامت خانواده

همراهی 6000 داوطلب خدمات سلامت با هلال احمر در ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی.الف) وی خدمات جمعیت هلال احمر را دو قسمتی دانست و بیان کرد: ما مسئولیت مسائل بهداشتی و نجات را بر عهده داشتیم و کنگره ای را با حضور 40 کشور برگزار کردیم.

وی با اشاره به افتتاح کتاب در راستای اهداف کنگره، افزود: 200 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی با کمک عراق و موکب های افرادی که قصد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را داشتند، با احراز وجود اعزام شدند. یک تیم پزشکی مجوز دریافت کردند و شش هزار نفر برای خدمات بهداشتی داوطلب شدند. آنها هم به ما کمک کردند و 10 هزار نفر از محلات کم برخوردار که به کربلا نرفته بودند با کمک وزارت کشور در قالب کاروان زائران اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در مجموع چهار میلیون و 125 هزار خدمت ارائه کرد و فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم اما بیشتر مراجعات به دلیل گرمازدگی بوده است، بیمارانی که نیاز به اعزامی به ایران بلافاصله اعزام شدند و ادامه درمان در داخل کشور انجام شد، تاکنون هیچ گونه شیوع بیماری گزارش نشده است و همکاری خوبی بین وزارت بهداشت، گروه های مردمی عراق و نهادهای داخلی صورت گرفته است.

کولیوند تصریح کرد: مرگ و میرها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و بیمارستان های عراقی نسبت به سال گذشته بیشتر در اختیار هلال احمر بوده است.

وی تاکید کرد: هر ایرانی فوت می کرد بدون دخالت پزشک قانونی عراق بلافاصله به کشور منتقل می شد، همچنین تصادفات رانندگی ما در عراق کاهش یافت و خدمات رسانی جمعیت هلال احمر نیز نسبت به سال گذشته بهتر بود و زائران راضی بودند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا