هفت ترفند شرکت های دخانیات برای فریب مخاطبان خاص – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرنگار MEHR ، شریف تورکمنژاد ، مشاور علمی جمعیت ، در یک کنفرانس خبری در مورد جمعیت توتون و تنباکو ایران ، که به مناسبت هفته ملی دخانیات ، در دفتر مرکزی جمعیت دخانیات برگزار شد ، با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی ، روشهای جدیدی از شرکتهای دخانیات را نشان داد.
وی تأکید کرد: این گروه ها به دلیل تأثیر بیشتر و ظرفیت آنها برای تبدیل شدن به مشتری دائمی ، در صدر این شرکت ها قرار دارند.
اولین ترفند ؛ تبلیغات ، تبلیغات ، تبلیغات
Turkmeninejad ادامه داد: از تبلیغات ظاهری در ویترین فروشگاه ها ، کافه ها و کافه ها مخفف خیابان به تبلیغات پنهان در فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی ، موتورها جستجوبرنامه های تلفن همراه و محتوای کودک ؛ با استفاده از این فضاها ، این شرکت ها محصولات خود را جذاب می کنند.
ترفند دوم ؛ بازاریابی دیجیتال و فروش آنلاین
وی افزود: ادغام تبلیغات با فروشگاه های آنلاین باعث شده است که نوجوانان به راحتی محصولات نیکوتین تولید کنند. غالباً بدون دانش والدین و با پوشش های فریبنده.
ترفند سوم ؛ استفاده از نام های تجاری در محصولات غیر توباکو
ترکمنی نژاد خاطرنشان کرد: قرار دادن نام شرکت های دخانیات بر روی عطر ، کلن و سایر کالاهای روزمره باعث می شود ذهن مردم ، به ویژه جوانان ، به برند دخانیات عادت کنند.
ترفند چهارم ؛ تبلیغات از طریق فیلم ، سریال و رویدادهای ورزشی
وی افزود: از حمایت مالی مسابقات فرمول 2 و مسابقات بسکتبال تا حضور سیگار در صحنه های فیلم. دخانیات به طور ضمنی در قالب فرهنگ و سرگرمی تبلیغ می شود.
ترفند پنجم ؛ ایجاد تنوع و طعم در محصولات
وی افزود: اضافه کردن رایحه ، طعم و بسته بندی جذاب برای تحریک کنجکاوی در بزرگسالان و ساده سازی تجربه مصرف است.
ترفند ششم ؛ پرداخت پول برای آزمایش محصولات رایگان
ترکمنخاد گفت ، در برخی از کشورها ، شرکت ها مردم را ترغیب می کنند تا محصولات جدید خود را مصرف کنند و برای بازخورد به آنها پول بدهند.
ترفند هفتم ؛ تولید محصولات شبیه سازی شده برای کودکان
وی گفت: “ساخت شکلات ، آدامس و آب نبات نیکوتین یا نیکوتین ، به طور غیرمستقیم منجر به مصرف دخانیات می شود.” اخیراً کیف های نیکوتین (نیکوت) که بین لثه و لب ، آنها در فضای مجازی از طریق اینستاگرام تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی می فروشند.