سلامت خانواده

هشدار کمتر شنیده شده؛ برای جلوگیری از خواب آلودگی قهوه ننوشید!

به گزارش خبرآنلاین، معمولا افراد زیادی برای جلوگیری از خواب آلودگی از قهوه استفاده می کنند، اما مطالعات نشان داده است که این روش می تواند به مغز انسان آسیب برساند.

اطلاعات آنلاین در خبر نوشت: کافئین موجود در قهوه ماده ای طبیعی است که با مسدود کردن گیرنده های آدنوزین در مغز که مسئول ایجاد خواب آلودگی و خستگی هستند، هوشیاری را افزایش می دهد.

بر اساس نتایج تحقیقات جدید آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM)، کافئین ممکن است برای مدت طولانی در مغز باقی بماند و عوارض نامطلوبی ایجاد کند.

به گفته محققان این آکادمی، 85 درصد آمریکایی ها روزانه محصولات کافئین دار مصرف می کنند، اما این بیداری مصنوعی می تواند خطرناک باشد.

به گزارش Best Life، در مطالعه ای که اخیرا در مجله Scientific Reports منتشر شده است، محققان این آکادمی دریافتند که مصرف کافئین بعد از خواب بد شبانه می تواند منجر به کاهش حجم ماده خاکستری مغز شود. ماده خاکستری نوع خاصی از بافت در مغز و سیستم عصبی مرکزی است که متشکل از سلول های عصبی، پایانه های آکسون و دندریت هایی است که وظیفه ارسال و دریافت سیگنال های الکتریکی از سلول های دیگر را بر عهده دارند.

ماده خاکستری حرکات بدن، حافظه و احساسات شما را کنترل می کند و تقریباً 40 درصد از مغز شما را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، ماده خاکستری بسیار مهم است و آسیب رساندن به آن می تواند برای سلامت مغز مضر باشد.

آزمایشات و اسکن مغز با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) و توموگرافی پوزیترون (PET) به وضوح این کاهش حجم ماده خاکستری را در موارد بالینی نشان داد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا