سلامت خانواده

هشدار هواشناسی به تهرانی ها – اقتصاد آنلاین

گزارش کردن اقتصاد آنلاین سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری محلی به ایسنا اعلام کرد: از فردا تا جمعه رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، مه، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

پنجشنبه 12 خرداد، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و سمنان، ارتفاعات آذربایجان شرقی و روز جمعه 13 خرداد، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان. با تداوم سامانه بارشی متاثر خواهد شد.

سازمان هواشناسی با توجه به اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی معابر، آبگرفتگی معابر، روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت از قبیل بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی. اختلال در ناوگان حمل و نقل و در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش سنگ و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی و احتمال ریزش سنگ در گردنه ها، به هموطنان هشدار و توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری، پروازهای ورزشی و تفریحی با بالگرد و بالگرد خودداری کنند. هواپیماهای سبک و فعالیت ها از کوه نوردی اجتناب کنید.

عدم وجین علف های هرز در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها و به ویژه در مناطق سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن های پرورش و استفاده از محلول ها ضد استرس در گیاهان باغی و زراعی از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی است.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی در مناطق کوهستانی کشور در اطلاعیه ای جداگانه در روزهای پنجشنبه و جمعه (3 و 4 خردادماه) از استقرار هوای خنک در نواحی شمالی کشور، ادامه دوره های دوره ای را اعلام کرد. بارش باران در ارتفاعات شمالی غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات شمال شرق و وزش باد (گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی گزارش شده در سایر مناطق کشور بوده است.

بنابراین پیش بینی می شود در روزهای پنجشنبه و جمعه ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق به تناوب با افزایش ابر، وقوع بارندگی و آلودگی مه (کاهش دید افقی و عمودی) و شمال شرق تحت تاثیر شرایط ناپایدار قرار گیرند. رعد و برق و احتمال تگرگ شرایط دامنه های جنوبی البرز و یال های مرکزی البرز به ویژه در بعدازظهر و عصر با وقوع رگبار و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه است. در سایر مناطق کشور افزایش سرعت باد به ویژه در بعد از ظهر مهمترین پدیده جوی است.

آسمان نیمه ابری، افزایش متناوب ابر و افزایش سرعت باد، رگبار و رعد و برق برای ارتفاعات شمال تهران پیش بینی می شود.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی در خاتمه توصیه کرد: با توجه به شرایط بارندگی بهاری در مناطق مذکور که با افزایش ابر و آلودگی مه و کاهش دید افقی و عمودی همراه است. و همچنین وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ به دنبال دارد از فعالیت های مرتبط با کوهستان در مناطق مذکور تا حد امکان خودداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا